Posts tonen met het label Verslag. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Verslag. Alle posts tonen
woensdag 27 juni 2018
Familiewandeling het Hurkske
We wandelen wat af met het gezin. Deze keer met oudste en jongste een kijkje wezen nemen in het 170 ha groot bosgebied het Hurkske. Dir gebied is gelegen tussen Gemert en Erp en bestond vroeger voornamelijk uit heide. Het wordt omringd door agrarische velden.
We kwamen via een omleiding aan bij het koffie- theehuis de Boswachter alwaar we onze auto parkeerden. Vanaf hier vertrekken er verschillende wandelroutes die met gekleurde blokjes aangegeven zijn in het landschap. Voor de sportievelingen zijn er ook een tweetal trimparcoursen aangelegd die de familieroutes doorkruisen.
woensdag 13 juni 2018
Opendag brandweer Sint-Oedenrode
Ter ere van hun 85-jarig bestaan hield Brandweer Sint-Oedenrode afgelopen zaterdag een opendag. Speciaal voor de gelegenheid hadden ze een aantal oude brandweerwagens naar de kazerne laten komen, die voor op de straat te bewonderen waren. Naast oude wagens, konden de kinderen ook verschillende spelletjes doen, zoals brand blussen, een slang omhoog tillen, met een speciale tang een plank optillen, brandweerwagens met water wegspuiten en met behulp van speciale kussentjes een container optillen.
maandag 28 augustus 2017
De Kempkesroute in Eerde
Vandaag nemen we jullie mee naar de Vlagheide. Een voormalige stortplaats die precies tussen Schijndel, Veghel en Sint-Oedenrode in ligt. Een mooi samenwerkingsverband wat al zijn oorsprong vond voor dat de gemeentes samen gingen onder de noemer Meijerijstad. Het sluiten van de vuilstort de vlagheide, het afstoten van het voormalige militaire terrein van defensie en de aanleg van de a50 waren voor de betrokken gemeenten aanleiding om het landelijke gebied danig te recontrueren.
Er werd een plan opgezet om het gebied zowel voor de natuur als de recreatie aantrekkelijk te maken. Daaruit onstond het Masterplan Vlagheide.
vrijdag 25 augustus 2017
Legozolder
Vrijdag brachten we een dagje bij mijn ouders op zolder door. Daar hebben we de lego voor de dag gehaald. De vele blueband bakjes had ik omgekeerd op de vloer om een voor een alle kleine blokjes, lampjes, wieltjes en andere assocoires uit te sorteren. De instructieboekjes waren niet helemaal meer compleet, maar met een beetje fantasie was er nog wel wat van te maken, zodat na een hele ochtend puzzelen en bouwen het eerste kasteel en huis alweer in zijn geheel opgebouwd was.
Al weldra herleefde ook al mijn andere herinneringen weer in de vorm van boompjes, autootjes, hovercrafs en legopoppetjes. Als kind heb ik vroeger heel wat uren doorgebracht tussen de legosteentjes. Samen met mijn broer verzonnen we een hele eigen wereld met de poppetjes. Hij bouwde vaak kermisattracties, compleet met grote vrachtwagens waar ze op vervoerd werden. Grappig dat hij tegenwoordig ook geregeld een avondje mee gaat helpen op een echte kermis om een attractie van een vriend van hem mee op te bouwen.
Van technisch lego werden er ook meerdere carnavalswagens gemaakt, compleet met papiermarchee poppen en heuze kreten op spandoeken. Ik vond er zelfs nog een paar onderin de legokist.
Tussen de legopoppetjes kwam ook mijn fantasie tot leven, hier werd de basis gelegd voor wat later mijn eerste hoofdpersonen zouden worden in mijn boek. Zo gaf ik elk poppetje een eigen naam. Ik kan me herinneren dat er een Mark, een Jan een Piet en een Anja was. En dat ik ze de wildste avonturen liet beleven. Natuurlijk deden ze mee aan de optocht van mijn broer, draaiden ze rondjes in het reuzerad en reden ze rond in hun camper. Zelf
woensdag 23 augustus 2017
Middagje naar de Speelboerderij de Steenuil
Op woensdag gingen we een dagje met vrienden naar de speelboerderij de Steenuil in Oirschot. Een kleine speeltuin met twee koeienstallen, een kippenhok, pony's, geiten, poezen en zelfs drie allerschattigste varkentjes die heerlijk in de modder rond konden scharrelen. Er was zelfs nog een vrolijk met bloemetjes erop geschilderd hok waarin grote hangoorkonijnen rond hupsten.
woensdag 27 juli 2016
Burgerlijk dagje
'Is het niet te kneuterig?' vroeg ze de vrijdag van tevoren nog over de telefoon.
'Nee, waarom zou het te kneuterig zijn? Het is juist een erg leuk idee, eerst picknicken en daarna naar het blote voetenpad of dat andere wat je op noemde. We hebben de kinderen er ook bij! Het lijkt me erg leuk om daarmee te gaan picknicken.' 'Denk je niet dat M dat te burgerlijk gaat vinden? Ik bedoel de kinderen zijn erbij enzo.'
'Ze weet dat de kinderen erbij zijn, en wat is burgerlijk. Iedereen mag iets organiseren en deze keer heb jij dit bedacht, is prima toch!'
Zo togen we op zondag met een rugzak vol lekker eten en heerlijke hapjes, een fles vol ranja en een groot kleed mee, naar Deurne, waar we verzamelden bij de ruïne waar ze druk bezig waren met het opbouwen van een groots festivals. We waren de eerste die het parkeerterrein op kwamen rijden, de andere volgden wat later.
dinsdag 28 juli 2015
zaterdag 25 juli 2015
Storm in Nederland
Het blijft me fascineren, het weer. En dan met name het weer dat net wat extremer is dan de standaard dagen. Zoals vandaag bijvoorbeeld. Al de hele week zat de verwachting in de weermodellen, die ik natuurlijk allemaal via verschillende weersites in de gaten houd, dat het zaterdag onstuimig zou worden. Hoe dat precies zou uitpakken was echter moeilijk te voorspellen.
dinsdag 21 juli 2015
BBQ en kermis (2)
De vierde bbq was gisteren. Spontaan belegd tijdens een verjaardag vorige week.
Collega's van Dirk hadden bedacht om gezellig te gaan bbqen om daarna nog even naar de kermis in Uden te gaan. Alles was in een mum van tijd geregeld, het feestje zou gehouden worden in Boekel, hun regelde alles, wij hoefden enkel nog maar te rijden, en te betalen.
woensdag 15 juli 2015
Waterspelletjes
Met de hete dagen in het vooruitzicht hadden de juffen op school besloten dat het tijd was voor waterspelletjes in de pauze. Aan de ouders het verzoek de kinderen in te smeren, en met zwemspullen naar school te sturen. Dinsdag was al de eerste dag dat Tom mee mocht doen, en op woensdag mochten ook de peuters een kijkje komen nemen bij de kleuters, zodat ook onze Nicky erbij was.
's Morgens had onze Tom al gevraagd aan de juf of mama foto's mocht komen maken, en toen dat goed werd gevonden, nam hij met plezier afscheid. 'Tot straks mama!'
Abonneren op:
Posts (Atom)
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.











