Posts tonen met het label fotoreportage. Alle posts tonen
Posts tonen met het label fotoreportage. Alle posts tonen

vrijdag 29 juni 2018

Ballonnenfestival bij de Kienhoef



De Rotaryclub organiseerde een groot ballonnenfestival in Sint-Oedenrode achter de Helden van Kien. Er zouden volgens de organisatie wel 15 ballonnen de lucht in gaan, waarvan het betaalde geld voor een tochtje naar de Wensambulance ging. Op de avond zelf waren wij er met zijn vieren heengegaan, want zoveel ballonnen die het luchtruim in zouden gaan, dat was toch best een hele happening.

woensdag 27 juni 2018

Familiewandeling het Hurkske



We wandelen wat af met het gezin. Deze keer met oudste en jongste een kijkje wezen nemen in het 170 ha groot bosgebied het Hurkske. Dir gebied is gelegen tussen Gemert en Erp en bestond vroeger voornamelijk uit heide. Het wordt omringd door agrarische velden.
We kwamen via een omleiding aan bij het koffie- theehuis de Boswachter alwaar we onze auto parkeerden. Vanaf hier vertrekken er verschillende wandelroutes die met gekleurde blokjes aangegeven zijn in het landschap. Voor de sportievelingen zijn er ook een tweetal trimparcoursen aangelegd die de familieroutes doorkruisen.

woensdag 30 mei 2018

Fotograferen in het Geerbos


Op pad met 4 meiden en 4 verschillende camera's. De ene dame had wat meer ervaring dan de andere, de ene was meer bekend met portretfotografie dan met het fotograferen van de natuur, maar allemaal waren we even enthousiast om gezamelijk mooie foto's te gaan maken in dit kleine park in Veghel.

vrijdag 1 september 2017

Elvis Memorial day



Woensdag 16 augustus was het precies 40 jaar geleden dat Elvis kwam te overlijden. De grote Rock&roll ster is nog steeds enorm geliefd onder vele fans over heel de wereld. Vele duizenden muziekliefhebbers trekken jaarlijks naar Memphis om daar iets mee te krijgen van de grote King of Pop die de rockabilly populair heeft gemaakt.
Om de King te herdenken  organiseert Bernie de Brouwer al voor het 11de jaar de Elvis Memorial Day die dit jaar in Boskant werd gehouden.

zaterdag 12 augustus 2017

Dagje Burgers Zoo



Vandaag was het de beurt aan de jongste om er samen met papa en mama op uit te gaan. Het werd een dagje dierentuin, maar wel een met pinguins. Deze deftige vogeltjes vonden we al meteen bij de ingang en als het aan haar had gelegen waren we daar de hele dag blijven staan.

maandag 6 maart 2017

Meidendagje (wie is de mol?)






Om 14:00 verzameld bij I voor een gezellige meidendag. We vertrokken een klein half uurtje later richting Oisterwijk, waar we nog even moesten wachten tot de club compleet was.
I maakte het dagprogramma bekend en we begonnen met de 14-vennen route. Een prachtige tocht langs 14 bijzondere vennen die elk hun eigen verhaaltje hebben.

woensdag 21 september 2016

Wandeling met verrassende wending






Zaterdag, einde van de middag. Na een dag poetsen en lui op de bank hangen samen met de kinderen, had ik ineens zin om erop uit te gaan. Mijn camera ging mee, de telelens erop met het idee nog een filmpje van een vlinder te gaan maken.
Na wat lichte aarzeling besloot mijn jongste ook mee te gaan.
'Waarom wil je altijd wandelen?'










Ja, waarom? Omdat wandelen zo heerlijk rustig is. Het fluiten van de vogels, het zoemen van de bijtjes die om de bloemetjes heen vliegen in de berm, het zachte ruisen van de bladeren.
Ik probeerde het allemaal te vangen met de camera. De speling van het licht wat door de bomen schijnt en de bladeren doorschijnend maakt, waardoor elke nerf duidelijk aftekent in het groen.

















De gaatjes in de door zwarte torretjes aangetaste bladeren. De zaadjes van de beuken lagen hier en daar op de grond en kondigden het einde van de zomer aan. Alleen de temperatuur bracht je op andere gedachten. 
Mijn dochtertje raapte een eikeltje op van de grond en hield het als een schat omhoog, wat verderop een prachtige veer van een duif. Een wereld vol wonderen.







































En eindelijk de vlinder. Op het koningskruid. Hij bleek moeilijk te vangen, maar met een beetje geduld lukte het me toch om hem zowel op de film als op de foto te krijgen.











We liepen verder over de weg toen ineens twee fietsers passeerden. Een oudere man en wat later een vrouw die dicht tegen de berm aanreed en ineens in het riet lag met haar fiets. 
Verdwaasd bleef ik staan. 'Help' riep ze enigzins lacherig. 
De man gooide zijn fiets in de berm, en liep gehaast richting de vrouw, probeerde haar onder de fiets uit te trekken, tevergeefs. 
'Ik heb niets, ik kan alleen de fiets niet overeind krijgen.'
De man begon aan de fiets te trekken, een wirwar van benen, band en stuur. Ze probeerde haar benen onder de stang uit te trekken en met wat hulp van mij lukte het uiteindelijk om weer overeind te komen en de fiets op de standaard te zetten. 
Mevrouw stond een beetje geschrokken rond te kijken, klopte haar broek af en bekeek haar benen die ongeschonden uit de strijd waren gekomen. 
'Ik wilde weten of er een sloot achter het riet lag en het volgende moment lag ik er zelf in. Stom van me! Ik heb echter wel goed de belangstelling naar me toe getrokken!' ze glimlachte, bedankte ons vriendelijk, stapte op de fiets en reed weer verder.












'Ik was ook helemaal niet op aan letten,' vertelde de wat oudere man wat later aan mij, terwijl de vrouw al de straat uit fietste. 'Ik was benieuwd wat je aan  het fotograferen was. Ik dacht dat er een reiger bij de sloot zat.' 'Nee, geen reiger. Ik probeerde een vlinder op de foto te zetten.' 
'Welke lens gebruik je daarvoor?' Hij bestudeerde mijn lens. '200 mm,' 
'Nee, een 300 mm lens, bij vlinders is het niet zo handig om een macro-lens te gebruiken en er heel dichtbij te gaan zitten. Meestal vliegen ze dan weg.' 
'Mama, ken jij die man?'
'Nee, ik ken hem niet.'
'Ik ben zelf een fotograaf en ben enorm geĂŻnteresseerd als ik andere mensen bezig zie met een camera. Veel succes nog!' wenste hij me nog toe, terwijl hij weer op zijn fiets stapte en zijn tocht vervolgde. 










We liepen verder, totdat D's auto naast ons stopte, onze meid meenam, waarna ik het laatste stukje van de weg terug liep naar huis. Het was etenstijd.

















woensdag 10 augustus 2016

Kermis Liempde






Kermis Liempde is een van de gemoedelijkste kermissen hier uit de regio. Gezellig niet te groot en te druk en ook nog eens fijn betaalbaar. We hebben er een beetje een traditie van gemaakt om er elk jaar met de zomervakantie een avondje naar toe te gaan met de kinderen.

dinsdag 7 juni 2016

Kidsrun Boskant Challenge (2)





En daar ging de eerste groep kinderen. De jongste die vandaag aan de start zouden verschijnen. Kinderen van 4, 5 en 6 jaar die fanatiek over de baan holden, klommen en kropen.

maandag 6 juni 2016

Kidsrun Boskant Challenge (1)





Zondag 5 juni werd in Boskant voor de eerste keer de Boskant Challenge gehouden. 
Een opstakelrun die startte op het Ritaplein, waarna je via verschillende hindernissen, zoals strobalen, hekken, een evenwichtsbalk, boomstammen en een legernet zo snel mogelijk naar de finish moest zien te komen.

woensdag 11 mei 2016

Familievoetbaltoernooi Rkvv Boskant





Dit jaar vielen Hemelvaartsdag en Bevrijdingsdag op dezelfde dag, waardoor er in de regio veel evenementen samen vielen. De vertrouwde markten, kermissen en dorpsfeesten naast de vele bevrijdingsfestivals hadden over een ding niets te klagen. Het schitterende weer!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews