Posts tonen met het label sfeerverslag. Alle posts tonen
Posts tonen met het label sfeerverslag. Alle posts tonen

zondag 9 juni 2019

Ommetje Handel




Na lange tijd niet meer op deze blog bezig te zijn geweest, vond ik het toch weer eens tijd worden om wat te schrijven. Hier vind je de verhalen achter de beelden van dit filmpje.

woensdag 27 juni 2018

Familiewandeling het Hurkske



We wandelen wat af met het gezin. Deze keer met oudste en jongste een kijkje wezen nemen in het 170 ha groot bosgebied het Hurkske. Dir gebied is gelegen tussen Gemert en Erp en bestond vroeger voornamelijk uit heide. Het wordt omringd door agrarische velden.
We kwamen via een omleiding aan bij het koffie- theehuis de Boswachter alwaar we onze auto parkeerden. Vanaf hier vertrekken er verschillende wandelroutes die met gekleurde blokjes aangegeven zijn in het landschap. Voor de sportievelingen zijn er ook een tweetal trimparcoursen aangelegd die de familieroutes doorkruisen.

vrijdag 8 juni 2018

Jurken shoppen (trouwjurk!!)



Zaterdag 19 mei was het dan eindelijk zover. Samen met I en L ging ik jurken shoppen in Den Bosch. En niet zomaar een jurk, maar een jurk voor een niet aller daagse aangelegenheid, namelijk onze trouwdag. D en ik gaan namelijk trouwen in november, en ondanks dat we het heel simpel willen houden en we enkel trouwen op een dinsdagochtend met alleen de getuigen erbij, waarna 4 dagen later het feestje volgt, kon ik het toch niet laten om een mooie jurk te gaan kopen. Het blijft voor mijn gevoel toch een speciale dag.

vrijdag 1 september 2017

Elvis Memorial day



Woensdag 16 augustus was het precies 40 jaar geleden dat Elvis kwam te overlijden. De grote Rock&roll ster is nog steeds enorm geliefd onder vele fans over heel de wereld. Vele duizenden muziekliefhebbers trekken jaarlijks naar Memphis om daar iets mee te krijgen van de grote King of Pop die de rockabilly populair heeft gemaakt.
Om de King te herdenken  organiseert Bernie de Brouwer al voor het 11de jaar de Elvis Memorial Day die dit jaar in Boskant werd gehouden.

maandag 21 augustus 2017

Tapas en outlet





Beide kinderen uit logeren, dus fijn even tijd voor ons tweetjes. Op internet gezocht naar een leuk eettentje waar we zonder de recensies te lezen meteen gereserveerd hebben. Na ons omgekleed te hebben vertrokken naar Eindhoven.

maandag 7 augustus 2017

Binckbank tour

Een heerlijke zonnige dag. Even op en neer gelopen naar de Boskantse weg, alwaar de Binckbank tour voorbij zou komen gereden. Het duurde echter nog geruime tijd voor de eerste motorrijder de kopgroep aankondigde. Tot die tijd bleef ik staan wachten achter de rotonde bij café de Vriendschap.
Daar verzamelde zich steeds meer mensen op de terrassen en de aan de kant van de weg, gewapend met stoeltjes, camera’s (die van mij had ik thuis gelaten) en telefoons om de voorbij snellende fietsers goed te kunnen bekijken en vast te kunnen leggen.
Ik raakte in gesprek met een man die duidelijk een wielerfanaat was. Hij vertelde over de ronde en de wielerrenners die er aan mee reden.
‘Je moet wel goed opletten als ze voorbij komen geflitst, die mannen rijden zo snel die remmen echt niet af voor een rotonde. Hoe laat zouden ze hier precies voorbij komen? Ik had ze eerlijk gezegd allang verwacht.’ Het was iets over half 2 en er was nog geen motorrijder of wielrenner te zien. Een enkele amateur op een racefiets, die in de tegenovergestelde richting aan kwam rijden, van zijn fiets afstapte en zich bij het aangroeiende publiek langs de weg voegde.

zaterdag 5 augustus 2017

Wandelroute Ommetje het Groot Duyfhuis



Een beetje veel later vertrokken dan de bedoeling was, reden we richting Liempde. We hadden onze tas weer meegenomen vol met broodjes en drinken met de bedoeling er een gezellige wandeling van te gaan maken.
Met de auto reden we naar Liempde, parkeerden de auto achter de kerk op het driehoekige 'Toose plein'. Vanuit dit plein kun je verschillende door de Heemkunde herstelde kerkpaden bewandelen. 1 kilometer van deze kerkpaden is opgenomen in de route die wij gingen lopen.

zaterdag 17 december 2016

Glow Eindhoven






Het is inmiddels al weer enkele weken geleden, dus het werd tijd om het verslag hier een keer online te zetten. Samen met J was ik op woensdagavond naar Eindhoven gereden om daar te gaan kijken naar het lichtfestival Glow. Een evenement waarbij het gehele centrum en het TU terrein vol staan met de meest bijzondere lichtobjecten.










J durfde het aan om dit samen met mij te gaan bekijken. Tenslotte hadden we het vorig jaar ook al op de planning staan, maar konden we toen geen avond meer gevonden krijgen waarop we beide vrij waren om er ook daadwerkelijk heen te gaan. 
Deze keer hadden we het anders aangepakt en hadden we al weken van tevoren de agenda's naast elkaar gelegd om een datum te prikken.
We verzamelden op de carpoolplaats en reden van daaruit naar Eindhoven. Vanuit de verte waren de eerste lichtbundels al te zien. We parkeerden onze auto en liepen het centrum in, waar we meteen halverwege op de route van het festival kwamen. 










We volgden braaf de stroom mensen die zich langs de vele objecten bewogen. Er was heel wat te zien langs te route. Een kring met grote lampen die cirkels beschreven in de lucht, bomen met dansende groene en rode lichtjes, een gezellig sfeervol ingericht plein waar volop drinken en hapjes te verkrijgen waren. En daartussen vele fotografen die met standaards of uit de hand probeerden al de lichtobjecten vast de leggen.























We volgden gestaag de massa, kwamen uit op het Stadhuisplein waar de officiële route zijn aanvang vond, maar helaas de bijbehorende lichtshow het die avond niet deed.
Door naar een ander pleintje bij de kerk, waar een prachtige projectie te zien was, mooi uitgevoerd op muziek. Enthousiast geworden door de vele foto's op internet had ik die avond ook mijn camera bij, waardoor J heel wat geduld bij me moest hebben en soms zelfs haar toevlucht zocht bij haar mobieltje. Ik probeerde het echter allemaal zo snel mogelijk vast te leggen, maar helaas werden de foto's daar niet beter van. de filmpjes die ik onderweg had gemaakt waren daarentegen wel aardig gelukt. Onder dit blog vind je de link naar de video van die avond.





















Op de markt was een bijzonder project opgebouwd wat bestond uit een soort van lichtgevende cocons. Deze waren ontworpen door groep 5 en 7 van 40 Eindhovense basisscholen. Ze kregen de opdracht om met verschillende materialen, waaronder kippengaas, en technieken een twee meter hoge cocon te vervaardigen.  Veel licht gaven ze echter niet, een man op een ladder was druk bezig met de kabels om alles weer aan de praat te krijgen. In het filmpje zie je ons tussen de cocons doorlopen.











Een ander bijzonder project was de G Light Dome in de Heuvelgalerij. Vorig jaar kon men al het begin van het lichtobject aanschouwen, dit jaar was het helemaal klaar om te bezichtigen. Het lichtspektakel blijft permanent in de Heuvelgalerie hangen als een mooie aanvulling om Eindhoven als lichtstad nog beter in beeld te brengen.











































Andere mooie  projecten waren Photonic Modulation of light and space, the Cortex machine, Origin of life en Exploring Wire. J vond het festival iets minder mooi dan de laatste keer dat ze er geweest was. Voor mij was het een goede les in avondfotografie. Een sfeerverslag met een link naar het filmpje voor de andere lichtprojecten.












































Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews