donderdag 27 juli 2017

Wandeling door buitengebied Boskant deel 1




De zomer leent zich bij uitstek voor het maken van lange wandelingen met mijn meisje. Zij is al net zo dol op alle flora en fauna om ons heen als ik en we hebben al heel wat uurtjes rondgebracht in de buitenlucht met de camera in de aanslag. Vandaag togen we naar het Bundersdreef.















Een zweefvlieg op de Berenklauw


Het was prachtig wandelweer, droog, wisselend bewolkt en rond de 20 graden. De luchten waren prachtig bevolkt met vriendelijke witte bloemkoolwolken. De rust werd enkel verstoord door twee luidruchtige straaljagers die over kwamen vliegen en me behoorlijk aan het schrikken maakte, omdat we midden in het bos stonden toen ze over kwamen gevlogen.
'Wat een herrie, hè mama!'










De balsemien

 Het gebied de Bunders bevindt zich op natte lemige grond en bestaat uitsluitend uit loofbossen. De meestvoorkomende soort is de populier, die veelvuldig werd aangeplant vanwege de klompenmakerij in de regio.














In het gebied zie je ook nog de oude houtwallen, vele weides en lange rijen bomen langs de vele landwegen die het rijk is.




Het was er ook erg drassig door de regen van afgelopen dagen. We moesten geregeld om de plassen heen lopen om natte voeten te vermijden.





Op de weides zie je nog vele vogels, zoals de boerenzwaluw, de gierzwaluw, de buizerd en de kieviet. 







Morgen wandelen we weer verder.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews