vrijdag 8 juni 2018

Jurken shoppen (trouwjurk!!)



Zaterdag 19 mei was het dan eindelijk zover. Samen met I en L ging ik jurken shoppen in Den Bosch. En niet zomaar een jurk, maar een jurk voor een niet aller daagse aangelegenheid, namelijk onze trouwdag. D en ik gaan namelijk trouwen in november, en ondanks dat we het heel simpel willen houden en we enkel trouwen op een dinsdagochtend met alleen de getuigen erbij, waarna 4 dagen later het feestje volgt, kon ik het toch niet laten om een mooie jurk te gaan kopen. Het blijft voor mijn gevoel toch een speciale dag.

Dus reed ik op zaterdag met een volle wagen richting Rosmalen (kinderen en D mee, omdat ze de auto nog nodig hadden), wat voor mij al een opgave op zich is, maar dat leg ik misschien nog wel eens uit, om daar bij I te verzamelen. L zou iets later komen, maar dat gaf me mooi te gelegenheid om even kennis te maken met de kinderen van I. De laatste keer dat ik ze gezien had was vorig jaar tijdens een middagje spelen in de Hullies en ze waren in al die maanden alweer heel wat groter geworden. De oudste ging inmiddels zelfs al naar school, en dat merk je meteen.

Toen L eenmaal was gearriveerd togen we naar Den Bosch. I wist daar een echte galawinkel te vinden, dus ik was benieuwd. Eerst stond er echter nog een lunch op het programma, die wij genoten in het Mariapaviljoen. Deze lunchroom is gevestigd in het oude sanatorium van het Groot ziekengasthuis (GZG). Geschiedenis naar het heden gebracht.
In het hele pand word je herinnert aan vroegere tijden. Zo zijn de voormalige ziekenhuisbedden omgevormd tot tafels.
Op het menu staan de meest heerlijke gerechten en je kunt zelfs plaatsnemen op een terras. Bron en meer info: http://denboschtips.com/2015/10/mariapaviljoen/
Wij bestelden er heerlijke thee (met verse munt, broodjes tonijn en voor mij een uitgebreidde lunch met ei, kaas, kroket en brood.) Na het eten liepen we naar de galawinkel en kon het passen beginnen.






In de winkel stonden lange rijen rekken vol jurken, die allemaal op maat en lengte waren gesorteerd. Ik liep meteen vol enthousiasme naar mijn maat toe, al bleek dat later bij sommige modellen toch iets te positief ingeschat te zijn.
Het was nog even zoeken tussen de vele kleurrijke jurken die soms met kant voorzien waren, maar ook met bloemenprenten, in rose, rood, zwart en blauw.
Ik koos er een drietal uit en begaf me naar de pashokjes.
De eerste jurk was gemaakt van zwart kant, en omsloot mijn lijf vloeiend. Een prachtige jurk, maar of deze ook echt geschikt zou zijn als trouwjurk? Ergens wassie toch een beetje saai, al vonden de dames dat hij me prachtig stond. Snel de volgende aangetrokken, die ook weer evensnel uit was, omdat die het zeker niet werd. En zo ging het maar door. Ik paste jurken met bloemetjesrokken, prachtige klaprozen, knalrode kant, marineblauwe kleuren en zelfs een knalrode beetje pinup achtige jurk, die kwa kleur me echt prachtig stond. Al vond L hem misschien wel iets te kort voor november.
En toen paste ik een jurk die ik ook online al meerdere keren had bewonderd. Een zacht rose met een kante bovenlijfje. Hij paste prachtig! Kleedde me mooi slank af en ik voelde me al meteen een bruidje.
Op advies van de dames toch nog enkele andere jurken aangepast, waaronder ook de jurk die het uiteindelijk geworden is. Een beetje Jane Austinachtig, althans daar deed het I aan denken, ze zag me al helemaal lopen met een boek in mijn hand en een hoed op mijn hoofd. Ja, deze werd het, deze was het gewoon helemaal. Een jurk die niet te opvallend een bruidsjurk was, maar ook gewoon gedragen kan worden op een leuk feestje, en waar ook D nog prima een leuke outfit bij kan vinden zonder een echt trouwpak aan te hoeven.
De dames drongen aan om toch nog wat andere jurken te passen, zodat ik het zeker wist, maar als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb zitten.
Tegen vijven reden we Rosmalen weer binnen, waar we afscheid namen. L bracht me naar huis. Het was een geslaagde middag geweest!




1 opmerking:

  1. Zo een dag vraagt een bijzonder mooie jurk waar je je ook goed in goed
    En gezellig met zijn alleen gaan uitkiezen .... je gaat mooi zijn zeker weten

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews