vrijdag 29 juni 2018

Ballonnenfestival bij de Kienhoef



De Rotaryclub organiseerde een groot ballonnenfestival in Sint-Oedenrode achter de Helden van Kien. Er zouden volgens de organisatie wel 15 ballonnen de lucht in gaan, waarvan het betaalde geld voor een tochtje naar de Wensambulance ging. Op de avond zelf waren wij er met zijn vieren heengegaan, want zoveel ballonnen die het luchtruim in zouden gaan, dat was toch best een hele happening.

Bij aankomst bleek er nog maar een wagen met een aanhanger te staan, waarop de mand van een luchtballon stond. Nadat de kinderen enigertijd over het veld hadden rondgerend en wat gespeeld hadden met andere kinderen die ook massaal op het veld aanwezig waren, stonden er uiteindelijk 4 karren klaar.
De manden werden een voor een van de wagen afgeladen, waarna de ballonnen konden worden uitgevouwen. Ipv 15 ballonnen zouden er dus 4 de lucht in gaan met elk een capaciteit van 20 personen.
Voor de kinderen was het een heel gebeuren.




Nadat de ballonnen waren uitgevouwen, werden de eerste twee alvast opgeblazen, totdat er geen kreukels meer in zaten en de brander aankon zodat de hete lucht de ballon omhoog kon stuwen.






























Toen de ballon eenmaal overeind stond, konden de mensen aan boord klimmen, waarna de luchtballon losgekoppeld werd van de auto en al weldra de hoogte in verdween.
'Het is echt een hele mooie ervaring,' vertelde een dame die naast me stond terwijl ze naar haar dochter keek die met mijn oudste aan het spelen was. 'Vroeger voordat ik jullie papa kende heb ik dat ook ooit gedaan, en als ik de kans krijg ga ik dat ook nog een keer met jullie doen! Dat is echt zo prachtig om daarboven te zweven. En je weet nooit waar je heen gaat, want de stroming boven is vaak totaal anders als die beneden.'


















Op de terugweg in de auto konden we ze vanuit het raampje nog mooi een tijdje volgen. Waar ze geland zijn? Ik heb geen idee, want ze dreven een eind uit de richting, over Sint-Oedenrode heen.
'Zoiets zou ik nou ook nog best eens willen doen,' moppelde D nog, voordat we thuis de auto parkeerde. Wie weet.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews