zaterdag 9 maart 2013

Gemarmerde cupcakes


Een simpel receptje op deze regenachtige dag. Vanuit Duitsland kreeg ik net al bericht dat het daar al zijn best sneeuwde, dus dat beloofd me wat als dat nog onze kant op moet komen. We wachten het maar af.
Tot die tijd heerlijk bezig geweest met bakken in de keuken. Had van de week het magazine Cupcake Heaven gekocht vol met de mooiste, verrukkelijk uitziende cupcakes met duidelijke recepten. Een van die recepten is deze gemarmerde cupcake. Heel simpel maar daarom niet minder leuk en lekker!

 photo _MG_7685a.jpg

Ingrediënten voor 12 cupcakes:

150 g zachte, ongezouten boter
150 g fijne kristalsuiker
175 g zelfrijzend bakmeel
3 eieren
60 ml warme melk
3 el cacao

 photo _MG_7677a.jpg

Het recept:

Verwarm de oven voor op 180 C. Plaats 12 papieren cupcakevormpjes in een cupcakevorm.
Doe de boter, de suiker, het bakmeel, de eieren en de melk in een kom en klop de ingrediënten met een elektrische handmixer tot een glad beslag.

Verdeel het beslag over twee kommen en roer de cacao door een kom met beslag.

Schep afwisselend het witte en het bruine beslag in de vormpjes en roer het door met een cocktailprikker voor een gemarmerd effect.

Zet de cupcakes 20-25 minuten in de oven tot ze gerezen zijn en veerkrachtig aanvoelen. Laat de cupcakes 5 minuten afkoelen in de vorm en vervolgens op een taartrooster.

 photo _MG_7676a.jpg

Bron: Cupcake Heaven

Opmerkingen: Bij wijze van test heb ik aan drie cakejes een beetje custardvla toegevoegd. DIt moet ik nog wel iets beter uitwerken, maar het smaakte wel erg lekker samen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews