Posts tonen met het label natuur. Alle posts tonen
Posts tonen met het label natuur. Alle posts tonen

zondag 9 juni 2019

Ommetje Handel




Na lange tijd niet meer op deze blog bezig te zijn geweest, vond ik het toch weer eens tijd worden om wat te schrijven. Hier vind je de verhalen achter de beelden van dit filmpje.

vrijdag 1 juni 2018

Slakkeninvasie



Om wat meer te gaan bewegen heb ik mezelf het doel gesteld om (bijna) elke dag 10 000 stappen te zetten. Ik heb daarbij hulp van onze oudste die me elke dag even vraagt hoe het nu staat met de hoeveelheid stappen, en dan rekent hij mij wel even voor hoeveel ik er nog bij moet zetten om het gewenste aantal bij elkaar te krijgen.

woensdag 7 juni 2017

Wandeling (vervolg)




We vervolgen de wandeling weer en keken nog eenmaal achterom naar vorige week. Dit pad laten we voor nu achter ons. We lopen verder. Het pad voor ons ligt bezaaid met katjes van de populier.
















Het zonnetje maakt alles extra kleurrijk. De bloemen, de bomen en de banden.





De bloesems aan de bomen.











Veel sloten staan echter droog in het anders altijd zo vochtige gebied.






Het fluitenkruid zorgt voor kant aan de kant van de weg.






















We zien weer nieuwe dingen op onze route. De tekening op een boomstronk aan de kant van de weg, vormt vreemde schaduwen in de zon.





De verschillende mossen op het hek.







Het wuivende gras in de berm.






Even gevangen.





En overal waar je kijkt oranjetipjes. Die prachtige kleine witte vlindertjes met een klein oranje vlekje op het einde van hun vleugeltjes, alsof ze met hun vleugeltjes in de verf hebben gehangen. Helaas wil er geeneen blijven zitten en kan ik enkel een koolwitje voor de lens gevangen krijgen.


























Toch nog een insect gevangen.

 We lopen verder over het veld van een boomkwekerij. Je kunt er bijna niet omheen als je in deze omgeving gaat wandelen. Er staan veel bomen die vol staan met roze en witte bloesem, rode en lichtgele bladeren, die van een afstand op bloemen lijken.






















En met de rood met groene bladeren beeindigen we deze wandeling. Bedankt voor uw aandacht en fijne reis naar huis. ;-)

zaterdag 4 juni 2016

Ontdekkingsreis






Onbekende paden nodigen uit om ontdekt te worden.
Ze leiden je langs brandnetels
Berenklauwen
Geurige struiken vol bloesem
En soms
Doe je een onverwachte ontdekking.

dinsdag 10 maart 2015

De eerste lentewandeling





Zondag was het prachtig weer om heerlijk een stukje te gaan wandelen met mijn kleine meid. Tom was fijn met papa naar het zwembad, en wij gingen mooi een ommetje maken.
De natuur was al aardig in lentesferen.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews