Posts tonen met het label video. Alle posts tonen
Posts tonen met het label video. Alle posts tonen

zondag 9 juni 2019

Ommetje Handel




Na lange tijd niet meer op deze blog bezig te zijn geweest, vond ik het toch weer eens tijd worden om wat te schrijven. Hier vind je de verhalen achter de beelden van dit filmpje.

zaterdag 17 december 2016

Glow Eindhoven






Het is inmiddels al weer enkele weken geleden, dus het werd tijd om het verslag hier een keer online te zetten. Samen met J was ik op woensdagavond naar Eindhoven gereden om daar te gaan kijken naar het lichtfestival Glow. Een evenement waarbij het gehele centrum en het TU terrein vol staan met de meest bijzondere lichtobjecten.










J durfde het aan om dit samen met mij te gaan bekijken. Tenslotte hadden we het vorig jaar ook al op de planning staan, maar konden we toen geen avond meer gevonden krijgen waarop we beide vrij waren om er ook daadwerkelijk heen te gaan. 
Deze keer hadden we het anders aangepakt en hadden we al weken van tevoren de agenda's naast elkaar gelegd om een datum te prikken.
We verzamelden op de carpoolplaats en reden van daaruit naar Eindhoven. Vanuit de verte waren de eerste lichtbundels al te zien. We parkeerden onze auto en liepen het centrum in, waar we meteen halverwege op de route van het festival kwamen. 










We volgden braaf de stroom mensen die zich langs de vele objecten bewogen. Er was heel wat te zien langs te route. Een kring met grote lampen die cirkels beschreven in de lucht, bomen met dansende groene en rode lichtjes, een gezellig sfeervol ingericht plein waar volop drinken en hapjes te verkrijgen waren. En daartussen vele fotografen die met standaards of uit de hand probeerden al de lichtobjecten vast de leggen.























We volgden gestaag de massa, kwamen uit op het Stadhuisplein waar de officiële route zijn aanvang vond, maar helaas de bijbehorende lichtshow het die avond niet deed.
Door naar een ander pleintje bij de kerk, waar een prachtige projectie te zien was, mooi uitgevoerd op muziek. Enthousiast geworden door de vele foto's op internet had ik die avond ook mijn camera bij, waardoor J heel wat geduld bij me moest hebben en soms zelfs haar toevlucht zocht bij haar mobieltje. Ik probeerde het echter allemaal zo snel mogelijk vast te leggen, maar helaas werden de foto's daar niet beter van. de filmpjes die ik onderweg had gemaakt waren daarentegen wel aardig gelukt. Onder dit blog vind je de link naar de video van die avond.





















Op de markt was een bijzonder project opgebouwd wat bestond uit een soort van lichtgevende cocons. Deze waren ontworpen door groep 5 en 7 van 40 Eindhovense basisscholen. Ze kregen de opdracht om met verschillende materialen, waaronder kippengaas, en technieken een twee meter hoge cocon te vervaardigen.  Veel licht gaven ze echter niet, een man op een ladder was druk bezig met de kabels om alles weer aan de praat te krijgen. In het filmpje zie je ons tussen de cocons doorlopen.











Een ander bijzonder project was de G Light Dome in de Heuvelgalerij. Vorig jaar kon men al het begin van het lichtobject aanschouwen, dit jaar was het helemaal klaar om te bezichtigen. Het lichtspektakel blijft permanent in de Heuvelgalerie hangen als een mooie aanvulling om Eindhoven als lichtstad nog beter in beeld te brengen.











































Andere mooie  projecten waren Photonic Modulation of light and space, the Cortex machine, Origin of life en Exploring Wire. J vond het festival iets minder mooi dan de laatste keer dat ze er geweest was. Voor mij was het een goede les in avondfotografie. Een sfeerverslag met een link naar het filmpje voor de andere lichtprojecten.












































maandag 26 september 2016

Boskant 2 een filmpje


Deze week een video,  van een wandeling die ik enkele weken geleden maakte. Ikan ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

dinsdag 26 november 2013

The Cat Empire -The winesong



Het is alweer bijna 2 weken geleden dat ze in de HMH stonden. En ik, ik was daarbij.
In het voorprogramma stond Flap!, een band die een swingende opening verzorgde, met hun vrolijke dixie jazz klanken. Het publiek werd zoetjes aan opgewarmd voor het grotere werk.
The Cat Empire.
Deze groep is groot in Australië waar ze al verschillende grote hits op hun naam hebben staan, en bekend zijn om hun liveshows. En dat moesten ze in Nederland nog wel een beetje waar maken, want hier hebben ze maar 1 hitje 'Brighter than gold'. De band brengt jazz en ska in een funky jasje. En soms een gemengd met wereldse invloeden. Op podium een keur aan muziekinstrumenten. Pauken, drums, trombone, trompet, saxofoon, bas, basgitaar, keyboard, piano, een zelfs een heuse draaitafel. Betoverende klanken die je heerlijk in beweging zetten.
Niet voor niets dat deze band al sinds 2004 een graag geziene gast is in Nederland en in heel Europa zorgt voor volle zalen. De naam is vooral voor de liefhebbers groots.
Het publiek deze avond was zeer divers, van meiden met snorharen op hun snoet geschminkt tot mannen met baarden. Maar allemaal deden ze mee en genoten ze van de heerlijke klanken.
Het was een prachtige muzikale avond, en na dit concert is het ook voor mij een band om in de gaten te houden!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews