woensdag 2 november 2016

Tranenbui


 
Tranenbui
Water druppelt 
Als tranen 
Over je wangen 
In een oneindige 
Regendans 
Waar geen 
Paraplu 
Tegen beschermt






Water stroomt 
Als een klein straaltje 
Steeds een beetje harder 
Naar benee 
Gemengd 
Met vreugde 
En tranen 
Herinneringen






Water stort 
Zich uit de wolken 
Ineens zwart 
En dreigend 
Boven je hoofd 
Onverwacht






Water ontwaakt 
Je uit je roes 
Het dagelijkse moeten 
Het ritme 
Doorbroken 
Als een dijk
Die plots 
Met grote happen 
Verdwijnt 
In de zee






Al die maanden 
Van doorgaan 
Ineens tot stilstand 
Gebracht 
Door een tranendal 
Van water 
Die je plots 
Overspoeld






Wachtend 
Op dat beetje zon 
Een straaltje 
De warmte 
Die alles 
Verdampt 
Water 
Glad als een spiegel 
Herinneringen 
Als bootjes

Tot de volgende speciale 
Dag

woensdag 26 oktober 2016

Herfstfeestje

Herfstfeestje

Gele kleuren 
Aan de boom 
Elke dag 

Weer ietsje 
Anders




Een beetje meer
Oranje 
Neigend 
Naar rood
Tot de kou
De kleur 
Verdiept



Bladeren 
Rood
Als met
Een penseel 
Geschilderd 
Steken af
Tegen het blauw 
Met witte wolkjes



Donkerder 
Worden de kleuren 
Steeds 
Een beetje meer
Tot de wind 
Ze zachtjes 
Meevoert



Stapels 
Gele en rode 
Bladeren 
Bezaaid 
Over het gras
Spelen een spel
Met de wind



De herfst 
Doet zijn intreden 
Met een zee
Aan felle kleuren 
Nemen we
Afscheid 
Van de zomer

woensdag 19 oktober 2016

Vlindertje

Speciaal geschreven voor alle kinderen die veel te vroeg zijn heengegaan of nooit van het leven hebben geproefd.


Vlindertje

Mooi sterretje
Hoog aan de hemel
Blinkend
Voor ons
Feller
Dan de rest

Als een kindje
Kwam je ter wereld
Klein breekbaar
En zo geliefd
Vloog je weg
Als een vlinder
Naar het licht

Het eeuwige veld
Vol bloemen
Glinsterende sterren
En volop zonneschijn
Opdat de enige regen
Op aarde
Zou zijn

Op deze dag
Jaren geleden
Brak de bui los
Opdat we nooit
Vergeten
En altijd
Zullen weten
Dat jij ons kindje
Zult zijn

woensdag 5 oktober 2016

Groep 3


Oudste zit sinds enkele weken in groep 3, en hij heeft er best moeilijk mee dat er ineens zoveel van hem verwacht wordt.

Groep 3


Worstelend
Met nieuwe regels
Letters
Woorden
Minder spel

Je probeert 
Je te concentreren
Op schrijven
Je werk
De opdrachten
Op het vel

De blokken
Lonken
Het schoolplein
Schittert
In de zon
Het klimrek
Blinkt

En de doos
Vol auto's
Is ook veel
Interessanter
Dan opletten
En luisteren
Hoe een nieuwe
Letter
Klinkt

Je bent nog
Zo speels
Zo niet bezig
Met de les
Als je trots
Toont wat je hebt
Gebouwd

Je Schrift
In de hoek
Gesmeten
Je knuffels
Zo lief
Nog
En vertrouwd

Er is nog zoveel
Om te moeten
Zoveel
Om te leren
De nieuwe lessen
Vallen je
Zo zwaar

Maar ook jij
Zult het gaan
Snappen
Lieve jongen
Al duurt het
Misschien wat
Langer
Je kunt het
Echt waar

@Mieke van de Vossenberg

zaterdag 1 oktober 2016

Fotoimpressie Fokpaardendag Sint-Oedenrode




Een korte sfeerimpressie van een dagje vol paarden op de markt in Sint-Oedenrode. Er was van alles te beleven voor jong en oud. Van oude ambachten, verschillende tractoren door de jaren heen, een echte draaimolen die door een prachtige knol werd voort bewogen. 
Op de markt was ook een speciaal stuk bestrooid met zand en afgezet met hekken, zodat er de hele dag demonstraties te zien waren. Kijk mee naar alle activiteiten.













Met een paard en wagen kon je een ritje maken door het centrum van Rooi.






































Er werd ook een demonstratie ringsteken gegeven, waarbij de winnaar met een mooie beker naar huis ging.














































Even een slokje water.








Een bijzonder optreden van een tweetal dames waarvan eentje te paard en eentje die al dansend het paard begeleidde. Het was een bijzonder dansritueel. 











De laatste demonstratie kwam van twee paarden die beide een kruiwagen vooruit trokken. De snelste won de race. Waarna de dag werd afgesloten. Op naar volgend jaar.























maandag 26 september 2016

Boskant 2 een filmpje


Deze week een video,  van een wandeling die ik enkele weken geleden maakte. Ikan ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

woensdag 21 september 2016

Wandeling met verrassende wending






Zaterdag, einde van de middag. Na een dag poetsen en lui op de bank hangen samen met de kinderen, had ik ineens zin om erop uit te gaan. Mijn camera ging mee, de telelens erop met het idee nog een filmpje van een vlinder te gaan maken.
Na wat lichte aarzeling besloot mijn jongste ook mee te gaan.
'Waarom wil je altijd wandelen?'










Ja, waarom? Omdat wandelen zo heerlijk rustig is. Het fluiten van de vogels, het zoemen van de bijtjes die om de bloemetjes heen vliegen in de berm, het zachte ruisen van de bladeren.
Ik probeerde het allemaal te vangen met de camera. De speling van het licht wat door de bomen schijnt en de bladeren doorschijnend maakt, waardoor elke nerf duidelijk aftekent in het groen.

















De gaatjes in de door zwarte torretjes aangetaste bladeren. De zaadjes van de beuken lagen hier en daar op de grond en kondigden het einde van de zomer aan. Alleen de temperatuur bracht je op andere gedachten. 
Mijn dochtertje raapte een eikeltje op van de grond en hield het als een schat omhoog, wat verderop een prachtige veer van een duif. Een wereld vol wonderen.







































En eindelijk de vlinder. Op het koningskruid. Hij bleek moeilijk te vangen, maar met een beetje geduld lukte het me toch om hem zowel op de film als op de foto te krijgen.











We liepen verder over de weg toen ineens twee fietsers passeerden. Een oudere man en wat later een vrouw die dicht tegen de berm aanreed en ineens in het riet lag met haar fiets. 
Verdwaasd bleef ik staan. 'Help' riep ze enigzins lacherig. 
De man gooide zijn fiets in de berm, en liep gehaast richting de vrouw, probeerde haar onder de fiets uit te trekken, tevergeefs. 
'Ik heb niets, ik kan alleen de fiets niet overeind krijgen.'
De man begon aan de fiets te trekken, een wirwar van benen, band en stuur. Ze probeerde haar benen onder de stang uit te trekken en met wat hulp van mij lukte het uiteindelijk om weer overeind te komen en de fiets op de standaard te zetten. 
Mevrouw stond een beetje geschrokken rond te kijken, klopte haar broek af en bekeek haar benen die ongeschonden uit de strijd waren gekomen. 
'Ik wilde weten of er een sloot achter het riet lag en het volgende moment lag ik er zelf in. Stom van me! Ik heb echter wel goed de belangstelling naar me toe getrokken!' ze glimlachte, bedankte ons vriendelijk, stapte op de fiets en reed weer verder.












'Ik was ook helemaal niet op aan letten,' vertelde de wat oudere man wat later aan mij, terwijl de vrouw al de straat uit fietste. 'Ik was benieuwd wat je aan  het fotograferen was. Ik dacht dat er een reiger bij de sloot zat.' 'Nee, geen reiger. Ik probeerde een vlinder op de foto te zetten.' 
'Welke lens gebruik je daarvoor?' Hij bestudeerde mijn lens. '200 mm,' 
'Nee, een 300 mm lens, bij vlinders is het niet zo handig om een macro-lens te gebruiken en er heel dichtbij te gaan zitten. Meestal vliegen ze dan weg.' 
'Mama, ken jij die man?'
'Nee, ik ken hem niet.'
'Ik ben zelf een fotograaf en ben enorm geĂŻnteresseerd als ik andere mensen bezig zie met een camera. Veel succes nog!' wenste hij me nog toe, terwijl hij weer op zijn fiets stapte en zijn tocht vervolgde. 










We liepen verder, totdat D's auto naast ons stopte, onze meid meenam, waarna ik het laatste stukje van de weg terug liep naar huis. Het was etenstijd.

















Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews