Posts tonen met het label songtekst. Alle posts tonen
Posts tonen met het label songtekst. Alle posts tonen

maandag 15 juni 2015

Zonder woorden



darling
die zomer dagen
zonder eind
er was geen later
darling
als in een droom
ik erfde
mijn naam
in alle bomen
darling darling darling darling

dinsdag 15 april 2014

Wandeltocht

 

 

Marijke Boon - De Wandeltocht

De eerste avond dat ik jou ontmoette in 't cafe
Zei jij "Ik houd van wandelen, wandel een keertje mee"
Dus pakte ik mijn rugzak in en ging naar het station
Jij droeg zo'n knickerbocker, ik vond dat dat niet kon.
 
 
 
 
 
 
 
 

refr.:
Groen was het gras, traag ging de tijd
Waar was de weg, de weg was kwijt

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jij had de route uitgezocht, `t was eerst een eindje rijden
De stilte in de trein-coupe was met een mes te snijden
De wandeling ging door het bos dat was wel even wennen
Want loofhout vind ik prachtig mooi, maar 'k houd niet
zo dennen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Nee nergens was een pad te zien, laat staan een paddenstoel
Jij zei nog optimistisch: "We lopen op gevoel"
Na uren in die boom geklommen wist je waar we waren
Met dennennaalden prikte ik door mijn diverse blaren

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dat was nog maar de heenweg, toen moesten we nog terug
Die heb ik niet gelopen, die zat ik op je rug
Jij klaagde niet over die last en ik, ik vond je aardig
Maar jij bent nooit meer langs geweest...merkwaardig

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Groen is het gras, traag gaat de tijd
Jij blijft maar weg, ik ben je kwijt
Ik ben je kwijt, ik ben je kwijt
 
Bron: Marijke Boon - Wandeltocht
 
 
 
 
 
 

dinsdag 8 april 2014

Fairy Tales

 
 
 
"Fairy Tales"
I can remember stories, those things my mother said
She told me fairy tales, before I went to bed
She spoke of happy endings, then tucked me in real tight
She turned my night light on, and kissed my face good night
My mind would fill with visions, of perfect paradise
She told me everything, she said he'd be so nice
He'd ride up on his horse and, take me away one night
I'd be so happy with him, we'd ride clean out of sight
She never said that we would, curse, cry and scream and lie
She never said that maybe, someday he'd say goodbye
 

 
 
 
 
The story ends, as stories do
Reality steps into view
No longer living life in paradise - of fairy tales - uh
No, uh - huh - mmm - mmm
 

 
 
 
 
 She spoke about happy endings, of stories not like this
She said he'd slay all dragons, defeat the evil prince
She said he'd come to save me, swim through the stormy seas
I'd understand the story, it would be good for me
You never came to save me, you let me stand alone
Out in the wilderness, alone in the cold
 

 
 
 
 
My story end, as stories do
Reality steps into view
No longer living life in paradise - no fairy tales - yes
 
 
 
 
 
I don't look for pie up in the sky, baby
Need reality, now, said I
Don't feel the need to be pacified, don't cha try
Honey, I know you lied
 
 
 
 
 
 
You never came to save me, you let me stand alone
Out in the wilderness, alone in the cold
I found no magic postion, no horse with wings to fly
I found the poison apple, my destiny to die
No royal kiss could save me, no magic spell to spin
My fantasy is over, my life must now begin
 
 
 
 
 
My story end, as stories do
Reality steps into view
No longer living life in paradise - no fairy tales - eh,
Hey, hey - eee - mmm, mmm
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

dinsdag 17 september 2013

Take your time girl

 
 
Take your time girl
 
Safe and sound
My hands around your body
We’ll take it day by day
 
I’ll show you around
Guide you through my memories
Every step of the way
 
Take your time girl
Just leave it to me
And hold on to love
Soon you’ll find the world at your feet
Take your time girl
Just leave it to me
And hold on to love
I feel you getting closer every beat
Take your time girl
 
On our own
Everywhere together
I know you’ll count on me
 
But we’re not alone
Your father and your sister
Are waiting patiently
 
Deep in the night
When the whole world’s asleep
I imagine how you’ll be in 2033
And it’s all fine by me
 
Niels Geusebroek

donderdag 12 september 2013

Geal!

 
 
 
 
 
't Peelklukske leet op de taffel te wachte.
Ik raap 't op en zeg stil in gedachte, wow, wow, wow, wow.
De kleur van de kaft, ik krieg kiepevel.
Ik bin in de ban van 't allermoeiste geal van ow, wow, wow, wow, wow.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vanille en citroen, narcisse in 't plantsoen.
't wuurd steeds erger, ik zij 't oaveraal.
In elke etage, banane in de schaal
wow, wow, wow, wow, wow.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De kopere bel, 't gulde middepaad.
Tuinslang an de kraan,
de kenteikenplaat van ow, wow, wow ,wow, wow.
Geal dat is 't woard, de sleutel van de poart.
Ik zeg dankjewel geal, geal, geal.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
't Zien de vlamme in 't veur. De goude gloed din deut de rest.
"t Is 't licht heer op de deur.
't is nog noeits zo geal gewest.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
geal is geluk, ik krieg mar gen genog.
In elke schilderij, 't geal van Van Gogh wow, wow, wow, wow, wow.
Plasic end heer in 't bad, de lichtjes van de stad.
Als ik straks bestel, geal, geal, geal.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
't Zien de vlamme in 't veur. De goude gloed din deut de rest.
"t Is 't licht heer op de deur.
't is nog noeits zo geal gewest.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De jonge kies, de zomerhoning. Vitamine C,
de kroen van de koning. De duuier van 't ei,
't geale koare. De mais op 't land, d'n haan op de toare.
Geal is 't geluid van 'n kanariepietje.
Geal dat is de geur van 'n versgebakke frietje.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bron: Rowwen Héze - Geal
 
Oke, misschien zijn de bloemen niet helemaal geel, maar oranje, het liedje is gewoon te mooi om niet te vermelden!
 

woensdag 4 september 2013

Lüneburg

 
 
 
 
 

Mijn Stad

Mijn stad heeft gouden torens
Mijn stad heeft grijze straten
Mijn stad ligt langs de Schelde
's Nachts te slapen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mijn stad heeft rode lippen
En een hart van diamant
Ze uren naar me kijken
Ze kan me schaamteloos verleiden, want...


 
 
 
 
 
 
 
 
...Mijn stad heeft mooie benen
Mijn stad heeft felle ogen
Mijn stad kan weinig geven
Maar ze kan zoveel beloven

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mijn stad heeft een verleden
Waar ze nooit iets van vertelt
Ze is betoverd door de liefde
En verloederd door het geld
 
 


 
 
 
 
 
Maar ik hou van mijn stad
Ik hou van mijn stad
Mijn stad, mijn stad, mijn hart

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mijn stad verstopt de mensen
Zonder geld, zonder bezit
In de godvergeten krotten
In de kamer zonder licht

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Daar wonen oude mensen
Uitgeleefd en afgedaan
Ze hebben zoveel te vertellen
Maar geen mens wil ze verstaan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En in mijn buurt lopen de hoeren
Langs het grote Astridplein
Ze zijn dicht bij het station
Maar ze nemen nooit de trein
In elke straat ben ik geboren
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ik ken de weg naar elke kroeg
Want ik heb mezelf gezocht hier
Van 's avonds laat tot 's morgensvroeg
En ik hou van mijn stad
Ik hou van mijn stad
Mijn stad, mijn stad, mijn hart

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mijn stad, mijn stad is zacht
Zo zacht als helder water
Ze is teder voor een dromer
Ze heeft een haven voor piraten
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En mijn stad, mijn stad is hard
En onuitstaanbaar arrogant
Want ze haat, ze haat een vreemde
Uit een ver en arm land


 
 
 
 
 
 
 
 
Maar ik hou van mijn stad
Ik hou van mijn stad
Ik hou van mijn stad
Ik haat, ik hou van mijn stad
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ik hou van mijn stad
Ik haat van mijn stad
Ik hou van mijn stad
Mijn hart
 
 
Bron: Stef Bos - Mijn stad
Foto's gemaakt in Lüneburg in Duitsland 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews