Posts tonen met het label Stef Bos. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Stef Bos. Alle posts tonen

woensdag 3 augustus 2016

Stef Bos in de Kersouwe





Zaterdagavond, al enkele weken geleden inmiddels. Ik had afgesproken om samen met I naar Stef Bos te gaan in het openluchttheater de Kersouwe. Een beetje spannend was het wel, want we hadden elkaar enkel nog tijdens de kindervakantieweken gesproken, waar zij als leidster en ik als fotografe aanwezig was om alles vast te leggen. Dit zou ons eerste avondje uit worden.
We togen naar Heeswijk Dinther in het autootje van I, parkeerde het op het grote grasveld en liepen met de andere bezoekers mee naar het theater wat tussen de bossen gelegen was. Onze tickets werden keurig gescand bij de ingang, we kochten leren kussentjes en zochten een plaatsje op een van de houten bankjes voor het podium van het kleine theater.
I ging drinken halen, en toen ze net weg was verscheen er een man op het podium die ons meedeelde dat het die avond was uitverkocht, dat hij erg blij was deze fantastische artiest in zijn theater te verwelkomen, maar dat we wel allemaal een beetje dichter bij elkaar moesten gaan zitten om alle bezoekers een plekje op de bankjes te kunnen geven. Al snel zag je iedereen op de zijtribune een stukje opschuiven, zodat er ineens veel meer plek vrijkwam voor de andere mensen die stilletjes het theater binnen kwamen. 
Om iets over negen verscheen Stef Bos op het podium. Hij startte met een lied, praatte vol liefde over zijn vader na het liedje papa, en grapte over de rookmachine nadat die de gitarist totaal in de mist had gehuld waarna het publiek moest lachen terwijl hij onverstoorbaar door bleef gaan met zijn optreden, om hem na afloop toch maar even uit te zetten om herhaling te voorkomen. 
Omringd door de geur van deet, de zoemende muggen die veilig op afstand bleven, het groen van de bomen die ons omringden, genoten wij met een lach en soms ademloze stilte van zijn optreden. We lachten toen hij vertelde over de cowboyfilms die hij vroeger altijd op de Duitser zag, en zijn grote bewondering toen hij later in Frankrijk erachter kwam dat zijn acteur ook Frans bleek te kunnen spreken, echter viel hij toch wel een beetje van zijn geloof af toen bleek dat al die films eigenlijk Amerikaans waren, en ze enkel opnieuw waren ingesproken. De charme viel toch een beetje weg.
I en ik genoten en het was een gezellige avond.
We werden zelfs aangezien voor zusjes door de dame naast ons, die verwonderd luisterde toen we vertelden dat dit onze eerste echte afspraak was na jaren contact via internet. In de spiegel op het toilet zochten we de gelijkenis, die we vonden in onze haren en misschien ook wel die kuiltjes in onze wangen , grappend over dat we het toch eens na moesten vragen aan onze ouders.
Ter afsluiting van deze zeer geslaagde avond aten we nog een hamburger aan een hangtafeltje, waarna we huiswaarts keerden. Het was voor herhaling vatbaar.

woensdag 4 september 2013

Lüneburg

 
 
 
 
 

Mijn Stad

Mijn stad heeft gouden torens
Mijn stad heeft grijze straten
Mijn stad ligt langs de Schelde
's Nachts te slapen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mijn stad heeft rode lippen
En een hart van diamant
Ze uren naar me kijken
Ze kan me schaamteloos verleiden, want...


 
 
 
 
 
 
 
 
...Mijn stad heeft mooie benen
Mijn stad heeft felle ogen
Mijn stad kan weinig geven
Maar ze kan zoveel beloven

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mijn stad heeft een verleden
Waar ze nooit iets van vertelt
Ze is betoverd door de liefde
En verloederd door het geld
 
 


 
 
 
 
 
Maar ik hou van mijn stad
Ik hou van mijn stad
Mijn stad, mijn stad, mijn hart

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mijn stad verstopt de mensen
Zonder geld, zonder bezit
In de godvergeten krotten
In de kamer zonder licht

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Daar wonen oude mensen
Uitgeleefd en afgedaan
Ze hebben zoveel te vertellen
Maar geen mens wil ze verstaan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En in mijn buurt lopen de hoeren
Langs het grote Astridplein
Ze zijn dicht bij het station
Maar ze nemen nooit de trein
In elke straat ben ik geboren
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ik ken de weg naar elke kroeg
Want ik heb mezelf gezocht hier
Van 's avonds laat tot 's morgensvroeg
En ik hou van mijn stad
Ik hou van mijn stad
Mijn stad, mijn stad, mijn hart

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mijn stad, mijn stad is zacht
Zo zacht als helder water
Ze is teder voor een dromer
Ze heeft een haven voor piraten
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En mijn stad, mijn stad is hard
En onuitstaanbaar arrogant
Want ze haat, ze haat een vreemde
Uit een ver en arm land


 
 
 
 
 
 
 
 
Maar ik hou van mijn stad
Ik hou van mijn stad
Ik hou van mijn stad
Ik haat, ik hou van mijn stad
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ik hou van mijn stad
Ik haat van mijn stad
Ik hou van mijn stad
Mijn hart
 
 
Bron: Stef Bos - Mijn stad
Foto's gemaakt in Lüneburg in Duitsland 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

zondag 14 april 2013

Afscheid van het verleden

De omgekeerde tijd

Soms reis ik in een droom
Door een omgekeerde tijd
Langs een omgekeerde weg
Die van nu naar vroeger leidt
 

Het verleden heeft de toekomst
want de toekomst is geweest
in een omgekeerde wereld
waar de klok naar links beweegt.

En de liefde die voorbij is
vindt de weg terug naar de bron
om in schoonheid te verdwijnen
op de dag dat het begon.

En de lente wordt weer winter
De elke oorlog die verdwijnt
En de stukgeschoten steden
Staan opeens weer overeind
  

Wat vergaan was en verloren,
wordt geboren uit het graf.
Ik leer het evenwicht verliezen
en ik leer het lopen af.

En ik leer om los te laten
want je neemt steeds minder mee
in een omgekeerde wereld
waar de klok naar links beweegt.

Zo komt alles bij de oorsprong
in een punt weer bij elkaar.
Alle voor- en tegenstanders,
alle liefde, alle haat

Alle wegen komen ergens
bij een tweesprong weer bijeen.
Wat vervreemd was,
komt weer samen.
Daarna staan we weer alleen.

En de verte wordt steeds verder
en de leugen wordt weer waar.
Zo komt alles bij de oorsprong
in een punt weer bij elkaar.

Bron: Stef Bos - Omgekeerde tijd


Een reis in de tijd gemaakt. Het was een van de laatste dagen dat mijn oude basisschool nog overeind zou staan. Komende week nemen de kinderen afscheid van hun school, afgelopen weekend konden oud leraren en leerlingen voor het laatst de school bezoeken. Zelf hoorde ik het helaas te laat, maar vandaag ben ik alsnog een kijkje wezen nemen op het terrein. Het hek stond open, bood toegang tot de voortuin van de laagbouw. Herinneringen kwamen naar boven, de watergevechten die ik daar gehouden heb met heet weer, klaar over zijn in groep 7 en 8, schipper mag ik over spelen, kaatsen ballen en handje klap op het schoolplein. Mooie jaren, liggen al ver achter me, en nu is het tijd om afscheid te nemen. Vaarwel oude school!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews