zondag 9 juni 2019

Puzzelen



Puzzelen

Na jaren puzzelen 
Met de verkeerde stukjes 
Vallen ineens 
De juiste 
Op de mat
De mooiste kleuren 
Had ik al gepast 
Met alle vormen 
Op een rij
Maar steeds 
Bleek opnieuw 
Het goede stukje 
Er niet bij
En al werd de puzzel 
Steeds een beetje 
Meer compleet
Toch wist ik
Ergens best 
Dat hij nog niet 
Aan al mijn eisen 
Voldeed
Na al die jaren 
Zoeken en denken 
Kom ik eindelijk uit 
Bij de juiste plek 
Waar ze wel 
De juiste aandacht 
Aan het probleem schenken
En blijkt alles 
Ineens 
Veel beter op zijn plek 
Te vallen
Hoe zou het resultaat 
Me na al die jaren zoeken 
Gaan bevallen?
Ik heb nu eindelijk 
Een bevestiging 
Dat deze puzzel 
Toch niet zo gek was 
Als ik altijd dacht
En nu ik weet 
Waar ik moet zoeken 
Worden alle 
Momenten 
Van onzekerheid 
Ineens 
Wat verzacht
Blij om nu 
Het einde 
In zicht te hebben 
Want de puzzel 
Is nog niet helemaal 
Af
Maar als je weet 
Waar je moet 
Zoeken 
Voelt het heel wat 
Minder als een straf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews