zondag 16 juni 2019

Madeliefjes




Als kind was ik al dol op madeliefjes. Bij mijn oma stonden ze achterin de tuin in het gras. Met mijn kleine handjes plukte ik de kleine witte bloemetjes en kwam dan trots de keuken binnen met een bosje bloemen in mijn knuisje. Snel werd er een vaasje voor gezocht, meestal een borrelglaasje uit de grote kast, waar ze in een klein laagje water werden gezet en midden op de schouw werden geplaatst.








Later leerde ik er kettingjes van maken, door een klein gaatje in het steeltje te maken met mijn nagel, waar ik een ander madeliefje door kon rijgen. 










De magie van het madeliefje is nog steeds aanwezig. Ook mijn jongste heeft het witte bloemetje met soms een roze randje ontdekt.








Ook deze bloem staat bij ons in de achtertuin. Tussen het gras. Een grasveld dat meer uit bloemen en mos bestaat dan gras. Naast madeliefjes kom je er ook paardenbloemen, distels, zevenblad, herderstasje, ereprijs en boterbloemen tegen. Een zeer diverse vegetatie. Er kwamen dit jaar zelfs spontaan sneeuwklokjes op.







Maar vandaag kijken we naar het madeliefje. Een mooi bloemetje.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews