zaterdag 10 september 2016

Antonius van Paduakerk







In Nijnsel vind je een bijzonder rijksmonument, de Rooms-katholieke Antonius van Paduakerk. Het gebouw is opgetrokken uit rustiek baksteen en ingewijd in 1911. Het werd ontworpen door de Eindhovense ontwerper L.P.J. Kooken die tijdens de bouw begeleid werd door bouwpastoor Johannes Panken. Deze pastoor organiseerde jaarlijks een bedevaart die bekend stond onder de naam 'Meierijsche Bedevaart' waaraan duizenden mensen deelname. Na 1960 werd de animo echter geleidelijk aan minder tot het helemaal verdween.









Helaas konden we alleen in het portaal een kijkje nemen, waar enkele kaarsjes branden onder een
bord vol kruisjes die de vele mensen die dit jaar ten hemelen gingen herdachten.





















Net op het moment dat ik de kerk betrad en video-opname maakte met mijn camera kwam de zon achter de wolken vandaan en wierp een straal naar beneden precies door het raam waar ik op dat moment bij stond. Een heel bijzonder moment.






5 opmerkingen:

  1. je was er inderdaad op het juiste moment, dat licht is mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig licht heb je gevangen, mickey!
    wat een mooie beelden ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. als je schaduwen kan vangen met je camera, dat is altijd mooi om te zien
    Eén @->- voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig Mickey,
    ik kan nooit aan een kerk voorbij zonder er een kaarsje op te steken,
    jammer genoeg zijn ze steeds vaker op slot, omdat er zoveel gestolen wordt:-(
    wie doet nou zoiets denk ik dan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik mag ook graag bij een kerk naar binnen lopen als we op stap zijn of op vakantie zijn. Dat bijzondere moment bij de laatste foto zal inderdaad veel indruk hebben gemaakt.
    Hele mooie reeks.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews