zondag 5 juni 2016

De dichter

Een film over een vrouw die verliefd was op een dichter die zichzelf zeer mislukt vond. Een treurig verhaal over liefde, ziekte en dromen die niet uitkomen. Het bracht me tot dit gedicht.

De dichter

Verliefd
op zijn woorden
Die vloeiend
over zijn lippen rollen

Verslavend
als chocolade
Proef de zoetigheid
op mijn tong

Geniet
met elke nieuwe zin
van de smaak
in mijn mond

Geschreven
vol passie
Met hartstocht
gedragen

Niet verder
meer vragen
over de oorsprong
van de plotselinge
bitterheid

Pure chocolade
zonder suiker
Moeilijk hapbaar
rauw

Krakend
na elke hap
Recht
uit zijn hart

Verlangen
naar onvervulde liefde
die spat
vanuit zijn woorden

Druipt
van verdriet
als gesmolten chocolade
in mijn hand

Druppels
als tranen
vloeien
over papier

Handen en wangen besmeurd
onbevredigend
verhit verlangen naar
onvervulde liefde

7 opmerkingen:

  1. Droevig maar met gevoel op papier gezet. Kan jij het niet in de midden plaatsen dan staat het iets mooier. En waarom gebruik je steeds hoofdletters bij aanvang regels.
    Als nawoord wil ik schrijven dat ik wel je gedicht supermooi vind.

    Bedankt voor je bezoek ook aan mijn log blogjes en wens je nog fijne uren voor avond valt die jou naar mooie dromen zal brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig Mickey.....
    volg je gevoel en doe wat jij mooi vind, zou ik willen zeggen nav bovenstaande reactie :-)

    het is nog steeds JOUW blog

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb mijn gevoel gevolgd en even gekeken hoe ik mijn andere gedichten in een blog had gezeten. Toen toch besloten het aan te passen. En het is nog steeds mijn blog! :-)

      Verwijderen
  3. Prachtig neergezet en zo staat het veel mooier en het spreekt, en ja zoals klaproos zegt het is jouw blog maar een tip mag toch worden gegeven toch. Ook daar zijn bloggers voor. Zelf houd ik ook van tips want daar leer ik van. Wens je mooie maandag en opvolgende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel knap verwoord...

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews