maandag 19 oktober 2015

Hightea



Toen ik in mei afscheid moest nemen van mijn collega spraken we af dat we elkaar zeker nog wel bleven spreken. De eerste datum werd al snel gepland en samen met de collega's van onze afdeling besloten we gezellig uit eten te gaan.
Echter waren er nog meer inmiddels oud collega's die graag nog kontakt onderhielden met ons en we besloten dan ook al vrij vlug een app groep op te richten om onze eerste datum te prikken. Deze stond al weldra vast en wat we gingen doen was ook  vrijwel meteen beslist. Nee, daar mocht geen twijfel over bestaan, we gingen gezellig met de dames highteaen.






Ik was de laatste die de lunchroom binnen kwam, nat van de regen, bril beslagen, en door de mist toch proberen te zoeken naar de andere die mij al eerder gezien hadden en meteen begonnen te zwaaien.
We werden ontvangen met jus d'orange en stukjes wraps met brie, die ik helaas meteen weer terug kon sturen vanwege mijn allergie. Jammer, maar het werd gelukkig goed opgepakt door de serveerster en ik kreeg meteen een glas spa blauw aangeboden en een heerlijk broodje ham met roomkaas.





Een grote pot thee verscheen op tafel en meteen kwamen de verhalen los. De een vertelde enthousiast dat ze oma ging worden, de ander dat de oudste aan het zoeken was naar een vervolgopleiding. Die van mij beginnen net aan het hele traject. En dat was ook wel weer het leuke aan het gezelschap. Van dertiger tot vijftiger en allemaal in een hele andere fase van hun leven en toch zo gezellig samen rond de vele heerlijke gerechtjes die op tafel verschenen. De koffie en thee kopjes die tussendoor naar de mond werden gebracht en de verschillende inzichten op het schoolgebeuren van de kinderen, het werk en het leven.
We genoten van heerlijk belegd brood met kip en roomkaas, ham en carpaccio, Een etagère vol heerlijke puntjes taart, fruit, slagroom en de overbekende scones die niet mogen ontbreken bij een hightea.Een overvloed aan heerlijkheden. Voor dat we er erg in hadden was het 16:00 en werd het tijd om afscheid te nemen. Het is zeker voor herhaling vatbaar.



2 opmerkingen:

  1. Een paar dagen voordat ik zou stoppen met eten van suiker (en aanverwante artikelen) heeft mijn dochter me getrakteerd op een high tea. Het was lekker! Dat van jullie ziet er weel heel goed verzorgd uit. Fijn dat jullie zo van deze dag genoten hebben.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. whawww .. ja, dit is zeker voor herhaling vatbaar!

    gezellig, zo'n vrolijke bende bij elkaar, mickey! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews