zondag 14 september 2014

Historische Colonne Operation Market Garden





Vandaag trok de historische colonne Operation Market Garden door de regio. Hiermee werd de operatie nagebootst die 70 jaar geleden ervoor zorgde dat Brabant werd bevrijd van de Duitsers. De toch verliep veel sneller dan er wacht.  Zo zou deze rond 14:00 in Sint Oedenrode aan komen, toen waren de eerste voertuigen al gesignaleerd!
De tocht trok veel bekijks. Ook op de Airborneweg in Son hadden veel mensen zich met klapstoeltjes langs de kant van de weg gesetteld. Sommige hadden zelfs een caravan meegenomen.
Door het mooie weer was er langs de hele route veel bekijks, er kwamen naar schatting die dag 200 000 mensen kijken naar het evenement.





















1 opmerking:

  1. Ben ik zowaar de eerste die een reactie mag geven :-)
    En sorry voor mijn late reactie maar ik was een kleine week op vakantie.

    Het leek me geweldig om hier bij te zijn.
    Zo'n historische colonne trekt ook inderdaad vaak veel bezoekers en ik las bij jou dat er wel 200.000 mensen kwam kijken. Ze troffen het ook met het weer. Ik moet zeggen dat je hier werkelijk hele mooie scherpe en heldere foto;'s van hebt gemaakt met prachtige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews