maandag 27 mei 2013

Grasmaaien


Het leven van een loonwerker is druk, heel druk. Vooral nu na een lange periode van kou en regen, het gras hoog genoeg is om gemaaid worden, krijgen de boeren het op hun heupen en moet er gemaaid worden. En dat stopt niet als de zon onder is, nee, zelfs dan gaan de mannen gewoon door met maaien, hooien en inkuilen.



Afgelopen zondag zijn we even een kijkje wezen nemen bij Nick die op een grasland vlakbij een rij kassen aan het werk was. Tom mocht samen met papa zelfs nog even meerijden, wat hij geweldig vond. Hij was zo enthousiast dat hij volop aan de praat raakte met de chauffeur.



'De tractor doet grasmaaien. Tom en papa in de tractor. Tom heeft nieuwe schoenen.'


Zelf stond ik aan de kant van de weg te kijken, bij de auto, plaatjes schietend, genietend van het uitzicht, de roofvogels die boven het grasland cirkelde. Nicky zat in de auto, heb haar der even uitgehaald, maar elke keer als de tractor onze kant op kwam, kroop ze steeds dichter tegen me aan, haar handjes stevig om me heen geklemd. Om weer blij te lachen en te zwaaien toen ze weer veilig in haar autostoeltje zat met de autodeur gesloten. Nee, geen grote machines voor haar.



Daarentegen had Tom een top middag gehad, hij was zelfs zo onder de indruk dat hij er 's avonds niet van kon slapen. Maar hij en papa hadden genoten!

3 opmerkingen:

  1. ja, dat zal wel een enorme indruk nagelaten hebben bij tom! :-))
    eentje die hij zijn leven lang mag herinneren!
    zeker nu mama er zo'n knappe fotoverhaal van gemaakt heeft! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo'n machine maakt best indruk op een klein manneke, wat zal hij trots geweest zijn dat hij mee mocht rijden
    maar voor Nicky was het precies een groot monster :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ahh ja da's jong geleerd,
    de droom van elke jongen denk ik hé,
    mooi Mickey, de loonwerkers hebben mijn respect:-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews