maandag 7 januari 2013

Even genieten


Photobucket

Werd wakker vanmorgen

Veel te laat naar me zin

Maar mijn bedje was zo warm

Lag er zo lekker in

Photobucket
 

Toch maar opgestaan

Anders was de dag zo voorbij

Ik dacht sms even

Dat ik pas rond 12 uur aanrij

Photobucket
 

 Wilde nog even genieten

Warme douche en ontbijt

Keek even naar buiten

De velden waren wit als krijt



Een fijn laagje rijp

Lag over het park en de tuin

Een witte waas over al de plantjes

Zelfs over het laagje puin



Photobucket
 
 
Meteen was ik wakker

En keek door het keukenraam

Merels, roodborstje en een pimpelmees

Kwamen ineens te saam

 
 Een druppel op zijn tocht naar benee

Bevroren, tegengehouden

Hangt nu aan de schuurdeur

Met deze koude

 

Photobucket

Zoetjes komt de zon


Verdrijft wolken en het tere wit
 
Alles gebeurt
 
Terwijl ik aan het keukenraam zit

 
Even nog kijken
Over een uurtje moet ik gaan

Dan mag ik weer in deze kou

Aan de bushalte gaan staan
 
 
Bron: Mieke van de Vossenberg

2 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven, mooie plaatjes! Sneeuw... Waar is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! In het gebied de Dommel, in de winter van 2009.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews