donderdag 24 januari 2013

Herinnering in de servieskast

Al meer dan 11 jaar heb ik een witte servieskast in de kamer staan. Hij is al meerdere keren verhuist, een glasplaat is vervangen, enkele laatjes zijn gemaakt, maar nog altijd voldoet hij aan al mijn eisen waaraan een mooie kast moet voldoen. In al die jaren heeft er al heel wat in de kast gestaan.
In mijn eerste huis stond de kast tegen een knalrode muur en stond ie vol met serviesgoed en kleine prullelarei die ik her en der gevonden had op kringloopwinkels.
In het tweede huis stond hij vol met boeken, mooie schaaltjes, beeldjes en fotolijstjes. Na de derde verhuizing bleef dat het beetje zo totdat ik voor het laatst verhuisde en de kast weer de bestemming servieskast kreeg. Al is er in de loop der jaren nog wel meer in komen te staan.

Photobucket

Een theepot die ik bij de Leen bakker heb gekocht. Ik was al langer op zoek naar een passende theepot bij mijn servies en daarom kocht ik deze witte. Vind hem nu eigenlijk alweer een beetje saai maar heb eigenlijk nog niets mooiers gezien wat wel past. Tot die tijd voldoet hij nog prima.

Photobucket

Photobucket

Het servies heb ik nog ooit voor mijn uitzet gespaard. Dat was toen nog helemaal in, samen met mijn toenmalige vriend naar een servieswinkel gegaan om een mooi servies uit te zoeken, wat nog niet meeviel omdat hij van strak design hield en ik meer van de ronde vormen was met pasteltinten. Het werd dus een compromi, ronde vormen met een grijs lijntje en kleine inkervingen in de rand.
Toen het uit ging kreeg ik het servies mee, hij had liever de computer, ben ik even blij dat ik dat zo toen beslist heb!
De lepels vond ik in de la bij mijn huidige partner. Het is niet goed te zien maar er staan afbeeldingen op van roodkapje. Een verzilverde lepel en vork die nodig weer eens gepoetst moeten worden.
De orchidee heb ik nog ooit bij een tuincentrum op de kop getikt.

Photobucket

Photobucket
 
Nog wat vondsten uit de kasten van mijn ex die bewaard zijn gebleven, leuke poezenonderzetters van glas, een glazen pot met tekst, schaaltjes die ik voor mijn verjaardag heb gekregen en erg handig van formaat zijn voor snacks.
  

Photobucket

Tot slot het wijwatervaatje wat ik met mijn eerste communie van een tante heb gekregen. Een echt Hummelke werd erbij verteld. Een greep uit de vele mooie spulletjes in mijn kast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews