woensdag 7 december 2016

Witte stilte


Witte stilte
De zon klimt 
langzaam hoger 
Glijdt liefkozend 
Over witte velden 
Bladeren 
verstild met rijp























Grassprieten met 
glinsterende druppels 
Koesteren zich
In het zonlicht 
Wat de witte waas wegtovert 
Als in een wereld 
Vol magie
























Stilte 
In een bevroren wereld 
Even geen moeten
Geen drukte 
Om me heen 
Enkel de wind
Ritselende bladeren 
Dwarrelend 
Naar benee
























Stilte 
Voor alles 
Langzaam 
weer ontwaakt 
En het wit
Oplost 
En als druppels 
Zachtjes 
Verdampt 
in de zon

Mieke van de Vossenberg

Wandel nog even met me mee in deze wondere wereld in deze korte film, en wordt lid van mijn you tube kanaal voor nog meer leuke filmpjes.


4 opmerkingen:

  1. Heerlijke stilte van ochtendgloren. Wereld die even was bevroren om dan te ontwaken
    beelden die ons allen zal raken. Gezichten die onverwachts naar ons oprichten. O, wat is de vorst met nieuwe bloemen toch een prachtig gezicht en ook ik geniet ik van de vorstgezichten in verschillende trant. Helaas duurde het weer even, maar toch gaf dit toch even een natuurband met grond, aarde of met het blad, de stilte en de kilte die wij toch maar even mochten ontmoeten in ons mooie Nederland. Jouw woorden zijn ook erg mooi bij je foto's geschreven. Maar ook je film gaven mooie beelden die mij niet verveelden. HG Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende foto's gecombineerd met mooie woorden! Wat een mooi blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig dichtwerk Mickey, erg mooi gedaan, de eerste winterprik maakte de poëet in je wakker, :-) hoe lief,
    jammer dat het weer over is hé, wij hebben er ook erg van genoten,

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews