woensdag 30 november 2016

Spanning

Mijn oudste gaat helemaal op in het sinterklaasverhaal. En dat levert soms vervelende situaties op. Ik schreef er een gedicht over.

Spanning

Zou de goede sint wel komen
Neemt hij mee zijn lieve piet
Of slaat hij ons dit jaar over
Zoveel reden voor verdriet

Elke ochtend weer dat gevecht
Teleurstelling op zijn gezicht
Als er in zijn schoen
Opnieuw geen pakje ligt

En zusje was pas jarig
En zij heeft zoveel kadoos
Hij kijkt nog eens naar de stapel
En reageert ineens heel boos

Het is moeilijk om te begrijpen
Dat piet hem echt wel ziet
En ook veel aan hem moet denken
Hij vergeet hem heus niet

Wat zal ik blij zijn
Als deze dagen
Weer voorbij zijn gegaan
Zonder pijnlijke vragen

En ik zijn snoetje zie stralen
Bij het zien van alle pakjes klein en groot
Alle pijn en verdriet vergeten
Terwijl de sint stilletjes vertrekt met zijn boot.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Mieke wat een prachtig gedicht heb jij geschreven. Voor vele kindertjes is het altijd een spannende tijd of ze met een cadeautje worden verblijd. Helaas is het zo dat vele kindertjes helemaal niets in het schoentje zal vinden in hun sobere leven. En dan hoop ik ergens diep van binnen dat toch ook voor hen eens een mooi feest kan beginnen. Elk huisje heeft zijn kruisje dat is vaak bewezen en ik hoop dat men nu ook eens aan hen gaat denken die het niet zo goed hebben in het leven. Ik hoef dit jaar ook geen presenten dat heb ik de Sint al vele jaren achtereen geschreven. Want ik geef liever wat aan hen allen wat die niets aan hun kinderen kunnen geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En ja ieder kind verdient een mooie pakjesavond. Wij pakken ook lang niet zo groot uit als sommige ouders, maar het gaat om het plezier, en de aandacht die je er aan besteed.

      Verwijderen
  2. mooi geschreven
    veel kinderen beleven nu een spannende tijd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het duurt ook best lang. Drie weken tussen de aankomst van de sint en de pakjesavond. Dan wordt je geduld ook wel aardig op proef gesteld.

      Verwijderen
  3. Vol spanning heb ik meegelezen met jouw verzen. Wens je een fijne zondag. Catherine

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews