donderdag 12 september 2013

Geal!

 
 
 
 
 
't Peelklukske leet op de taffel te wachte.
Ik raap 't op en zeg stil in gedachte, wow, wow, wow, wow.
De kleur van de kaft, ik krieg kiepevel.
Ik bin in de ban van 't allermoeiste geal van ow, wow, wow, wow, wow.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vanille en citroen, narcisse in 't plantsoen.
't wuurd steeds erger, ik zij 't oaveraal.
In elke etage, banane in de schaal
wow, wow, wow, wow, wow.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De kopere bel, 't gulde middepaad.
Tuinslang an de kraan,
de kenteikenplaat van ow, wow, wow ,wow, wow.
Geal dat is 't woard, de sleutel van de poart.
Ik zeg dankjewel geal, geal, geal.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
't Zien de vlamme in 't veur. De goude gloed din deut de rest.
"t Is 't licht heer op de deur.
't is nog noeits zo geal gewest.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
geal is geluk, ik krieg mar gen genog.
In elke schilderij, 't geal van Van Gogh wow, wow, wow, wow, wow.
Plasic end heer in 't bad, de lichtjes van de stad.
Als ik straks bestel, geal, geal, geal.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
't Zien de vlamme in 't veur. De goude gloed din deut de rest.
"t Is 't licht heer op de deur.
't is nog noeits zo geal gewest.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De jonge kies, de zomerhoning. Vitamine C,
de kroen van de koning. De duuier van 't ei,
't geale koare. De mais op 't land, d'n haan op de toare.
Geal is 't geluid van 'n kanariepietje.
Geal dat is de geur van 'n versgebakke frietje.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bron: Rowwen Héze - Geal
 
Oke, misschien zijn de bloemen niet helemaal geel, maar oranje, het liedje is gewoon te mooi om niet te vermelden!
 

4 opmerkingen:

  1. prachtig zo geel als geel maar kan zijn:-)
    dat limburgs is en blijft een raor taaltje, maar dat zeggen ze van mijn Brabantse waarschijnlijk ook,
    geweldig het slaapmutsje, dat zou ik wel in m'n tuin willen hebben:-)
    machtig mooi Mickey... wow wow wow:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi hoe je deze bloem langs alle kant toont, mickey! :-))

    foto 2 en 3 zijn échte winnaars! :-))

    fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk en vrolijk blog Mickey :-)
    Ik wordt er echt heel vrolijk van :-)))))
    Super zoals je deze gele bloem in diverse poses hebt gefotografeerd
    en ook de aparte composities zijn geweldig.
    Ook een prachtige bijpassende tekst.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geler kan niet zeg, wat een mooie foto's
    in tegenstelling tot Neusje vind ik de derde laatste en de laatste echte pareltjes

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews