dinsdag 26 november 2013

The Cat Empire -The winesong



Het is alweer bijna 2 weken geleden dat ze in de HMH stonden. En ik, ik was daarbij.
In het voorprogramma stond Flap!, een band die een swingende opening verzorgde, met hun vrolijke dixie jazz klanken. Het publiek werd zoetjes aan opgewarmd voor het grotere werk.
The Cat Empire.
Deze groep is groot in Australië waar ze al verschillende grote hits op hun naam hebben staan, en bekend zijn om hun liveshows. En dat moesten ze in Nederland nog wel een beetje waar maken, want hier hebben ze maar 1 hitje 'Brighter than gold'. De band brengt jazz en ska in een funky jasje. En soms een gemengd met wereldse invloeden. Op podium een keur aan muziekinstrumenten. Pauken, drums, trombone, trompet, saxofoon, bas, basgitaar, keyboard, piano, een zelfs een heuse draaitafel. Betoverende klanken die je heerlijk in beweging zetten.
Niet voor niets dat deze band al sinds 2004 een graag geziene gast is in Nederland en in heel Europa zorgt voor volle zalen. De naam is vooral voor de liefhebbers groots.
Het publiek deze avond was zeer divers, van meiden met snorharen op hun snoet geschminkt tot mannen met baarden. Maar allemaal deden ze mee en genoten ze van de heerlijke klanken.
Het was een prachtige muzikale avond, en na dit concert is het ook voor mij een band om in de gaten te houden!

woensdag 20 november 2013

Sperwer

 
 
 
 
 
'Er zit een grote buizerd in de tuin.' zei mijn zwager toen hij binnenkwam.
Hij wees naar de voortuin. Een grote vogel zat over zijn prooi gebogen in het grind. Hij plukte de veren en het vlees eruit.
Drie kinderkopjes stonden voor het raam toe te kijken terwijl hij aan het eten was.  
 
 
 
 
 
 
 
Later nog eens opgezocht. Hij was te klein voor een buizerd. Een sperwer bleek na een reactie van Klaproos. Nog bedankt daarvoor!
Een mooie krachtige roofvogel., met zijn felgele ogen. Hij was op zijn hoede, hield me in de gaten toen ik de camera op hem richtte. Eerst nog op afstand achter het raam. Later ben ik via de voordeur dichterbij geslopen. Steeds iets dichterbij tot ik een prachtige close-up kon maken. Dichterbij durfde ik echter niet te komen, bang als ik was dat ik hem zou storen en hij op zou vliegen.
Maar wat een prachtig moment! Ik heb er echt van genoten!
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

dinsdag 5 november 2013

Stout eten

Mama stond aan het fornuis eten te koken. De ramen in de keuken waren beslagen van de waterdamp die van de pannen kwam, het uitzicht naar buiten werd steeds mistiger. De eerste druppels gleden al naar beneden. Tom kwam de keuken binnen, hij keek verrast naar de ramen.
'Mama de ramen moeten gewassen worden.' Hij voegde de daad bij het woord, en liep naar het keukenkastje. Hij  haalde de trekker eruit, klom op de keukenstoel en begon de ramen droog te trekken.
Nadat hij de ene helft van het raam gedaan had, bekeek hij van een afstandje zijn werk.
'De andere kant moet ook nog gewassen worden. Ik ben de ramenwasser, mama.'
De pannen op het vuur dampte vrolijk verder, en weldra waren de pas gedroogde ramen weer beslagen.
 'De ramen zijn weer geslagen!'
Tom klom opnieuw op de stoel, maar in plaats van de ramen droog te trekken ging hij boos voor de pannen staan.
'Stout eten, je mag de ramen niet slaan. Ga maar in de hoek staan! Eten is stout!'
Waarna hij tevreden van de stoel klom en de ramen opnieuw droog begon te maken met zijn trekker.
Zo dat zou dat stoute eten wel leren!

maandag 4 november 2013

Image Dragons - On top of the world

 
 
If you love somebody
Better tell them while they’re here ’cause
They just may run away from you
You’ll never know quite when, well
Then again it just depends on
How long of time is left for you
I’ve had the highest mountains
I’ve had the deepest rivers
You can have it all but life keeps moving

I take it in but don’t look down

‘Cause I’m on top of the world, ‘ay
I’m on top of the world, ‘ay
Waiting on this for a while now
Paying my dues to the dirt
I’ve been waiting to smile, ‘ay
Been holding it in for a while, ‘ay
Take you with me if I can
Been dreaming of this since a child
I’m on top of the world.

I’ve tried to cut these corners
Try to take the easy way out
I kept on falling short of something

I coulda gave up then but
Then again I couldn’t have ’cause
I’ve traveled all this way for something

I take it in but don’t look down

‘Cause I’m on top of the world, ‘ay
I’m on top of the world, ‘ay
Waiting on this for a while now
Paying my dues to the dirt
I’ve been waiting to smile, ‘ay
Been holding it in for a while, ‘ay
Take you with me if I can
Been dreaming of this since a child
I’m on top of the world.



‘Cause I’m on top of the world, ‘ay
I’m on top of the world, ‘ay
Waiting on this for a while now
Paying my dues to the dirt
I’ve been waiting to smile, ‘ay
Been holding it in for a while, ‘ay
Take you with me if I can
Been dreaming of this since a child

And I know it’s hard when you’re falling down
And it’s a long way up when you hit the ground
Get up now, get up, get up now.

And I know it’s hard when you’re falling down
And it’s a long way up when you hit the ground
Get up now, get up, get up now.

‘Cause I’m on top of the world, ‘ay
I’m on top of the world, ‘ay
Waiting on this for a while now
Paying my dues to the dirt
I’ve been waiting to smile, ‘ay
Been holding it in for a while, ‘ay
Take you with me if I can
Been dreaming of this since a child
I’m on top of the world.


Een heerlijk nummer dat helemaal past bij de sfeer van afgelopen weekend! Een gezellig feestje gehad, en even weer mezelf zijn zonder kindjes erbij! En dat was lang geleden!

donderdag 24 oktober 2013

Herfst

 
 
 
 
 
Een paar foto's in het archief gevonden. Zelf tegenwoordig weinig tijd om te fotograferen. Erg jammer, maar deze foto 's uit het archief maken vast veel goed. Genomen tijdens een mistige fietstocht op een vroege herfstmorgen. De blaadjes verkleurde van groen naar geel en bruin.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Druppels achtergelaten op draden van webben door spinnen geweven. Op takjes, druppelen van blaadjes.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Misschien moeten we nog maar eens vaker het archief induiken.

donderdag 17 oktober 2013

Rowwen Hèze - Hemel op Aarde (CLIP)



Een videoclip die me tot tranen ontroert. Het maakt dat je ondanks de weinige beelden die je meekrijgt, nu al intenst medelijden krijgt met de jongen die zo hopeloos verliefd is geworden op een oudere meid. Omlijst door de stem van Jack Poels, maakt deze Limburgse film vast enorm veel indruk op de kijker. Mij maakt het nieuwsgierig naar meer.
De film Hemel op Aarde komt binnenkort in de bioscoop.

Mais rijden met papa

De hele dag waren ze bij opa en oma geweest. De kinderen hadden hun hartje weer opgehaald, mee gewandeld met opa, naar de winkel en ook nog de mooiste kastanjes en eikels geraapt! Toms zakken puilde uit van de bruine vruchten met witte stip, hij stapte stoer aan de hand van opa mee terug naar hun huis, alwaar mama ze weer meenam. Ze zwaaiden beide enthousiast door de autoraampjes toen ze de straat uit reden.
'We hebben kastanjes geraapt, mama!' zei Tom. 'En gewandeld! En naar de winkel geweest!'
Nicky werd steeds stiller, het mutsje van haar rode jas was over haar ogen gezakt, haar oogjes gesloten, haar hoofdje zakte knikkebollend opzij. Ook Tom was opgehouden met kletsen en keek stilletjes uit het raam.
Mama stopte de auto voor hun huis op de parkeerplaats en zette de motor af, toen de telefoon ging. Papa. 'Zou je het autostoeltje eruit willen halen? Dan kan onze Tom met mij mee in de vrachtauto.' 'Maar hij moet nog eten!' 'Ik kom nu langs, dus hij kan nu mee.'
Er werd snel besloten om het kleine manneke zijn uitstapje met papa te gunnen. Het stoeltje werd uit de auto gehaald, en wat later kwam papa al met een grote rode vrachtauto voorgereden, het stoeltje werd overgezet en weldra zat Tom trots naast papa in de vrachtauto. Hij mocht mee mais gaan rijden!
Tom begon meteen te babbelen toen de wagen over de smalle weggetjes tussen de maïsvelden doorreed. 'Papa, die moeten we ook nog allemaal hakselen!' als er weer een maïsveld voorbij kwam en 'die hebben we al gehad! Die hoeft niet meer!' als er alleen nog maar resten van maisplanten op het veld waren achtergebleven. Halverwege dommelde hij even weg, zijn hoofdje knikkebollend op zijn kin, om weer verschrikt overeind te komen. Papa stelde voor om naar huis te gaan, het was allang bedtijd geweest voor de kleine man, en hij had zelfs nog niet eens gegeten.
'Nee, nog niet naar huis, we moeten mais hakselen!' riep Tom verontwaardigd en zelfs een beetje boos uit, maar eenmaal weer thuis, achter een groot bord met een heerlijke appelpannenkoek, was het leed al snel geleden. Moe, maar vol van de nieuwe ervaring ging hij naar bed, waar hij al weldra in een diepe slaap viel, heerlijke dromen over de prachtige rit in de vrachtauto.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews