woensdag 20 november 2013

Sperwer

 
 
 
 
 
'Er zit een grote buizerd in de tuin.' zei mijn zwager toen hij binnenkwam.
Hij wees naar de voortuin. Een grote vogel zat over zijn prooi gebogen in het grind. Hij plukte de veren en het vlees eruit.
Drie kinderkopjes stonden voor het raam toe te kijken terwijl hij aan het eten was.  
 
 
 
 
 
 
 
Later nog eens opgezocht. Hij was te klein voor een buizerd. Een sperwer bleek na een reactie van Klaproos. Nog bedankt daarvoor!
Een mooie krachtige roofvogel., met zijn felgele ogen. Hij was op zijn hoede, hield me in de gaten toen ik de camera op hem richtte. Eerst nog op afstand achter het raam. Later ben ik via de voordeur dichterbij geslopen. Steeds iets dichterbij tot ik een prachtige close-up kon maken. Dichterbij durfde ik echter niet te komen, bang als ik was dat ik hem zou storen en hij op zou vliegen.
Maar wat een prachtig moment! Ik heb er echt van genoten!
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. whawww .. mickey .. wat staat deze prchtige vogel er haarscherp op!!!

    en dan die oogjes ..

    tedoeme, wat mooi! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is een sperwer Mickey,
    die heeft zijn vliegroute,

    heeft ie z'n prooi meegenomen . of kwam je té dichtbij?
    want het zijn schuwe vogels hé.
    als hij zijn prooi laat liggen is een andere vogel de pineut,
    je ziet aan de manier van eten dat hij het krachtigste vlees eet, borst en hartspier..
    heeft íe ook nodig hoor:-)

    machtige mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Mickey,
    je hebt dus gewoon ff een heuse sperwer in je tuin zitten!!!
    Echt heel gaaf dit! Ook heel mooi vastgelegd.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews