Posts tonen met het label carnaval. Alle posts tonen
Posts tonen met het label carnaval. Alle posts tonen

zondag 2 maart 2014

Optocht Papgat

 
 
 
Ze hadden het niet beter kunnen treffen vandaag tijdens de optocht van Papgat. De zon scheen bij een blauwe lucht met enkel een paar witte wolkjes en het was aangenaam vertoeven uit de wind.
Het publiek was dan ook van heinde en verre toegestroomd om te komen kijken naar de vele prachtige wagens en de vrolijk uitgedoste mensen.
Samen met de kinderen zijn we aan het begin van de route gaan staan. Tom vond het geweldig, hij danste vrolijk mee op de klanken van de blaasorkesten en de vele vrolijke deuntjes uit de luidspeakers van de wagens.
Het was een vrolijk gekleurde stoet van bont verkleedden mensen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Helaas eindigde de prinsenwagen al vroegtijdig, vanwege een brand. Volgens ooggetuige ontstond er ineens een steekvlam, waarna de prins en zijn gevolg de wagen zo vlug als mogelijk verlaten hebben. De wagen brandde helemaal uit. Het toeval wilde dat de brand ontstond vlak voor de brandweerkazerne waardoor de brandweer snel ter plaatsen was om de wagen te blussen. Helaas bleef er niet veel meer van over dan een zwart geblakerd geraamte.
 
 
 
 
 

zaterdag 1 maart 2014

Ziekte en carnaval

Afgelopen weken weinig puf en inspiratie gehad om te schrijven hier op het blog. Vreemd genoeg wel fijn dingetjes uitgeprobeerd in de keuken. Maar al het bezig zijn met het afwegen van de ingrediënten, het kneden van het deeg, het maken van de vulling en het afwerken van de taart zorgen ervoor dat je alles toch even vergeet.
Want we zijn al weken aan het kwakkelen, het ene verkoudheidsvirus lijkt nog maar amper een beetje achter de rug te zijn of het volgende kondigt zich al weer aan, en als de koorts net weer gezakt is reageren we weer allergisch op iets waardoor we een week een mond vol blaren hebben gevolgd door een buikgriepvirus. En natuurlijk als ik zelf weer een beetje op aan het krabbelen ben en weer een beetje goed kan slapen beginnen de kinderen een voor een.
Dus nee het schrijven zat er de afgelopen weken even niet meer in. Reageren op andere blogs ook niet, maar ik heb jullie wel gevolgd, want dat was een aangename afwisseling, tussen al het ziek zijn door.
En nu is het carnaval hier in het zuiden. Gisteren hadden de kinderen al carnaval gevierd en vandaag zijn we naar de kinderoptocht hier in het dorp geweest. De optocht duurde maar een klein kwartiertje, maar toch waren er heel wat bewoners uitgelopen om te komen kijken naar de kinderen die zich in de meest prachtige outfits hadden uitgedost en met opvallend actuele thema's meeliepen aan de optocht, die vooral lang duurde omdat het enkel uit loopgroepen bestond.
Voor Tom was het echter toch nog wat te kort, hij wilde nog wel meer zien. Dus gaan we morgen nog naar een grotere optocht in Papgat, met echte grote wagens.
Hopelijk blijft het met de zieken verder rustig zodat we er toch nog een beetje van kunnen genieten.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews