maandag 28 december 2015

Kerststalroute Sint-oedenrode



We hadden ons voorgenomen om gezellig samen met de kinderen naar de kerststal in Sint-Oedenrode te gaan kijken.
In de Sint Martinuskerk hingen er namelijk heel veel hartjes, en die moesten we echt gaan bekijken volgens de kinderen.  Ze waren namelijk voor de kerstvakantie met de klas naar de kerststal wezen kijken, en hadden allemaal een hartje mogen inkleuren met een wens erbij, die de juffrouw er dan bijgeschreven had. We gingen al snel op zoek naar de hartjes, die zonder hulp van de kinderen echt niet te vinden waren tussen de vele kleurrijke tekeningen die er op de borden gehangen waren. Tom wees zijn hartje aan, met de tekst voor mijn lieve mama, waarna ook Nicky niet achter kon blijven en de hare aanwees met de tekst dat opa en oma altijd zo lief zullen blijven.
Het pasten natuurlijk perfect in het thema van de kerk van dit jaar 'Barmhartelijkheid'.










Verderop in de kerk stond de kerstgroep. De kinderen hadden de beelden duidelijk al een keer gezien en konden er ook geen geduld voor opbrengen om even stil te blijven staan. Ze renden door de lange gang, over de kerkbanken, hun voetstappen galmden door het hoge gebouw. Dirk en ik hadden het schaamrood op de kaken staan. Ze tot orde roepen leek niet te helpen, dus nam Dirk de eerste al mee naar buiten. Ik maakte nog snel even wat foto's voordat ik ze met de oudste van de twee achterna kwam.





















































































Thuisgekomen, ben ik er nog even alleen op uit geweest met de camera. Om in het dorp de kerstroute te wandelen. Beginnend bij de Ritakerk waar een prachtige stenen kerstgroep stond opgesteld voor de deur.














De route leidde me naar een houten kerststalletje wat achter de kerk stond opgesteld.















Compleet met kerstster.




Ik had helaas niet echt de beste schoenen aan om de toch te voltooien. Hoge hakken die voordat ik de straat uit was al begonnen te knellen, en me uit deden kijken naar het einde van de tocht die nog maar net aangevangen was.
Veel kerststalletjes kwam ik in eerste gedeelte ook nog niet tegen. Wel veel kerstverlichting die nog niet echt duidelijk te zien was bij daglicht. Enkel de versierde deuren met kerstkransen en vrolijke sneeuwpoppen die ietwat misplaatst leken met een temperatuur rond de 11 graden.










Desalniettemin leverde het toch nog mooie plaatjes op, al was ik blij dat ik de tocht eerder kon afbreken. Zodra ik weer enigzins op de bekende route kwam ben ik afgedraaid en al strompelend naar huis gelopen, met in mijn achterhoofd het voornemen de tocht zeker nog eens over te doen in de avond met andere schoenen.




1 opmerking:

  1. een mooie wandeling met van alles wat, het is leuk om te zien :o)
    Het nieuwe jaar komt er aan...
    bijna 2016 met 366 mooie dagen
    We hebben weer nieuwe wensen,
    nieuwe toekomstplannen.
    Dus.. ga er voor.
    Dan kun je veel mooie dingen beleven.
    A Happy 2016 van Lutje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews