dinsdag 15 april 2014

Wandeltocht

 

 

Marijke Boon - De Wandeltocht

De eerste avond dat ik jou ontmoette in 't cafe
Zei jij "Ik houd van wandelen, wandel een keertje mee"
Dus pakte ik mijn rugzak in en ging naar het station
Jij droeg zo'n knickerbocker, ik vond dat dat niet kon.
 
 
 
 
 
 
 
 

refr.:
Groen was het gras, traag ging de tijd
Waar was de weg, de weg was kwijt

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jij had de route uitgezocht, `t was eerst een eindje rijden
De stilte in de trein-coupe was met een mes te snijden
De wandeling ging door het bos dat was wel even wennen
Want loofhout vind ik prachtig mooi, maar 'k houd niet
zo dennen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Nee nergens was een pad te zien, laat staan een paddenstoel
Jij zei nog optimistisch: "We lopen op gevoel"
Na uren in die boom geklommen wist je waar we waren
Met dennennaalden prikte ik door mijn diverse blaren

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dat was nog maar de heenweg, toen moesten we nog terug
Die heb ik niet gelopen, die zat ik op je rug
Jij klaagde niet over die last en ik, ik vond je aardig
Maar jij bent nooit meer langs geweest...merkwaardig

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Groen is het gras, traag gaat de tijd
Jij blijft maar weg, ik ben je kwijt
Ik ben je kwijt, ik ben je kwijt
 
Bron: Marijke Boon - Wandeltocht
 
 
 
 
 
 

6 opmerkingen:

  1. het lied ken ik niet!
    hoeft ook niet, want ik ben helemaal in extase van je foto's, mickey! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ken het liedje ook niet, maar je wandeltochtje is er super door geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben j e kwijt ik ben je kwijt:-) ik zie haar staan met haar komische hoedje op:-)
    genieten Mickey een heerlijk wandelblogje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's! En dan in combinatie met die tekst: geweldig.
    "Met dennennaalden prikte ik door mijn diverse blaren
    Dat was nog maar de heenweg..." Ik heb zitten hikken van de lach.
    Da's nog eens een wandeltocht. Mij zou je ook kwijtraken :D
    groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het liedje ken ik ook niet Mickey
    maar je foto's zijn weer super. Mooi die Pinksterbloem en
    ook de paardenbloem in dat kleine handje :-)
    De kleine witte bloempjes zijn lief en aandoenlijk.
    Sorry voor mijn late reactie maar ik had tot afgelopen
    vrijdagmiddag geen internet.
    Hele fijne Paasdagen nog.

    Grotjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. van zo'n wandeling is het zeker genieten

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews