woensdag 8 januari 2014

Toyboy

 

Onze Nicky had een mooie pop gekregen van opa en oma. Eentje met een blauwe romper en oogjes die dichtvielen als je hem neerlegde in je armen. De pop werd al snel omgedoopt in baby. Nicky was echter snel haar belangstelling voor baby verloren, maar onze Tom was des te meer geïnteresseerd.
Maar Nicky moest wel mee doen.
'Wij spelen papa en mama! Nicky is mama en ik ben papa.' Hij lag op de bank met een dekentje over zich heen, Nicky naast hem.
'Liggen papa en mama dan alleen op bed?' vroeg ik.
'Ja, die doen samen slapen. Oh wacht baby moet er ook nog bij!'
Hij stond op en haalde de babypop erbij.
'Baby moet ook slapen. Baby doet huilen.'
'Misschien heeft baby honger, Tom.'
'Oh baby heeft honger.' Hij stond op, rommelde wat bij zijn speelkeukentje en kwam wat later terug met een kopje, hield het voor baby's mond en liet baby wat van de denkbeeldige drank drinken.
Van een oude schoendoos die ik hem gaf maakte we samen een bedje voor de baby. Met echte dekentjes, want 'Zo ligt baby lekker warm. Baby moet ook nog een vriendje. Hier baby, Mickey en beertje.' Hij stopte zijn knuffels naast de babypop onder de dekens.
Wat later haalde hij ze weer weg en keek boos naar de pop. 'Baby is stout. Baby krijgt geen beer en Micky.' Baby zette het op een huilen, maar Tom bleef streng. 'Nee, baby. Nee, en het licht blijft ook uit.'
Zelfs op de kinderdagverblijf was hij erg lief voor de poppen uit de poppenhoek. Vooral nadat hij tijdens het kerstverhaal het kindje Jezus onder zijn hoeden kreeg stond de Juf versteld van zijn zorgzaamheid. De juf moest zelfs beloven dat de baby ook echt te eten kreeg en ging slapen als hij naar huis was. Hij deed de babypop zelfs in bad tot vertedering van de aldaar aanwezige juffen.
'Het was zo lief om jou zoontje daarmee bezig te zien!'
De tranen stonden gewoon in mijn ogen toen ze me dat vertelde. Ons kleine manneke is soms zo ontroerend!


5 opmerkingen:

  1. dit verhaaltje vertelt me niet alleen veel over tom, maar méér nog over jou, mickey! :-))

    kinderen houden je nl een spiegel voor en proberen na te doen hoe jij doet!
    dit blog vertelt dus eigenlijk alles over jou en de manier waarop jij omgaat met baby'tjes! ;-))




    BeantwoordenVerwijderen
  2. niks is zo mooi dan spelende kinderen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat schattig Mickey,
    ja ik kan me daar alles bij voorstellen en ik denk dat tom inderdaad deed wat jij doet,
    maar ja dat jij een lieverd bent, dát wist ik al :-)
    de appel valt niet ver van de boom hé:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ach wat lief is dat
    kinderen nemen over wat ze thuis zien, en bij jullie is dat duidelijk een warme thuis

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo lief dan hé. Dat raakt je dan ook.
    Het geeft ook weer hoe jij doet en dat doet hij dan na.
    Geweldig om te lezen Mickey :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews