Posts tonen met het label kienhoef. Alle posts tonen
Posts tonen met het label kienhoef. Alle posts tonen

vrijdag 4 november 2016

Halloween in de Kienhoef




Zaterdagavond, halloweentocht in wijk de Kienhoef. 
De buurtvereniging had de mensen in de wijk opgeroepen om zich op te geven
als aanklopadres. Al de deelnemende adressen hadden flink uitgepakt om er voor 
de kinderen een leuke en ook wel een beetje een spannende tocht van te maken.
Ook de plaatselijke Jumbo deed mee, al had die dit jaar nog niet echt veel er aan gedaan.








De eerste groep kinderen vertrok om half 7, en ze mochten tot 20:00 de wijk onveilig gaan maken 
uitgedost als heks, skelet, mummie of spook. 
Vanaf 20:00 was het tijd voor de wat ouderen kinderen, en mochten de aanklopadressen de kinderen 
ook echt bang maken. Een fijne opzet.










Bij sommige adressen was echt niets te gek. De mensen hadden flink uitgepakt met een heus kerkhof in de voortuin, een vuur met een grote ketel erboven, kaarsen, een heks op een bezemsteel, vliegende spoken. Maar ook de meest bijzondere kostuums en geschminkte gezichten.









Het was een bijzondere gewaarwording om als fotograaf rond te lopen door de wijk. Achter een groepje aanlopen op zoek naar het volgende adres leverde vaak uiterst gespannen situaties op, gespannen snoetjes die zich voorzichtig omdraaide om te concluderen dat ik er enkel was om foto's te maken.









Niks was te gek. Zelfs een lichtshow werd er opgevoerd, waarna een man met een scream masker plots de hoek om kwam als je dichter bij de deur kwam.









Spinnen kropen over lampen, vlammetjes flakkerden.




















Meer dan 130 kinderen hadden een geslaagde avond.




woensdag 7 mei 2014

Wandeling (2)

 
 
We pakken de wandeling naar de Kienhoef weer op. Het was een mooie dag en er waren mooie dingen te zien. Opvallend weinig dieren en vogels. Terwijl het anders altijd vol zit met ganzen, zelfs een keer een witte reiger, een buizerd en volop eenden. Nu was het stil, het weiland verlaten, de beek enkel rimpelend door de wind.
 
 
 
 
Wat overbleef was de omgeving die steeds groener begon te worden. Binnen een mum van tijd waren de kale takken voorzien van fris groen. De bermen bezaait met geel, wit en paars van de bloemen.
In de tuinen van de aangrenzende boerderijen stonden prachtige lantaarntjes.
 
 
 
 
Uitbundig bloeiende rododendrons en een vroeg bloeiende hortensia.
 
 
 
 
Een bloesem boom getooid in prachtig roze pracht.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Een konijn liet zich nog even vangen, als stond ik te ver weg voor een duidelijker plaatje.
 
 
 
 
Ik naderde inmiddels weer een woonwijk. De wandeltocht was over de helft. Ik begon het toch wel wat te voelen in mijn benen, loop ook niet meer elke dag even 5 km. Maar na wat stops voor een paar mooie foto's was ik ook daar alweer overheen en liep ik het laatste stukje zonder greintje pijn.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Een was een prachtig tochtje. Zo mogen de kinderen wel eens vaker samen met papa mee naar de speeltuin, mama komt wel te voet tegemoet gelopen!
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews