Posts tonen met het label oven. Alle posts tonen
Posts tonen met het label oven. Alle posts tonen
woensdag 25 september 2013
Nieuwe oven
Onze oven is echt aan vervanging toe. Dat bleek enkele weken geleden wel toen ik even een appeltaart wilde bakken. Na meer dan 40 minuten voorverwarmd te hebben, de taart in de oven gezet bij de juiste temperatuur (volgens de thermometer), bleek hij na 45 minuten, de tijd van het recept nog niet gaar te zijn. Oke, kan gebeuren, nog maar 10 minuten erbij gezet, maar ook deze keer zonder resultaat.
In de keuken begon het echter al aangenaam warm te worden, maar de appeltaart was zelfs na nog eens 3 keer 10 minuten erbij gezet te hebben nog steeds niet helemaal gaar. Uiteindelijk hadden we de ramen opgezet in de keuken en de appeltaart bijna 2 en een half uur de oven gehad voordat deze eindelijk net iets te bruin maar wel gaar was.
Inmiddels heb ik een nieuwe oven in de bijkeuken staan. Mijn schoonvader had er nog eentje staan. De mevrouw die hem wegdeed wilde deze niet over nemen toen ze het huis kocht, maar hij zag er nog zo goed uit dat mijn schoonvader het zonde vond om hem weg te doen.
En wat een verschil. In plaats van een half uur voorverwarmen, issie binnen 10 minuten al op temperatuur. Een pizza kost niet langer meer ruim een uur, maar gewoon, de tijd die op de verpakking staat. Worstenbroodjes zijn helemaal snel klaar, dus we kunnen eindelijk weer eens aan het bakken gaan! Alleen tja onze kachel zijn we wel kwijt.
Abonneren op:
Posts (Atom)
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.