Posts tonen met het label naar de speeltuin. Alle posts tonen
Posts tonen met het label naar de speeltuin. Alle posts tonen

dinsdag 14 januari 2014

Naar de speeltuin

Af en toe gaan pa en moe
Met ons naar de speeltuin toe
Dat is voor ons kinderen het fijnste wat bestaat
't Is een eind bij ons vandaan
Daarom gaat de karavaan
's Morgens al op weg, dan zijn wij er niet zo laat
 
 
 
 
 
 
Heeft mama een goede bui en is papa niet te lui
Nou, dan gaan we naar de speeltuin
Ma draagt broodjes in een mand,
pa de trommel met verband
En dan gaan we naar de speeltuin

En we wippen en we draaien en we schommelen erg fijn
Tot we mis'lijk van het draaien en de limonade zijn
Heel de dag is het dan feest tot we'r uitzien als een beest
Nu wij heerlijk in de speeltuin zijn geweest
 
 
 
 
 
 
Kleine Piet vliegt van de wip,
valt z'n tanden door zijn lip
Hij brult als een wilde als papa verbinden wil.
Lien draait in de molen rond
Jankend als een jonge hond
Want ze wil er uit en dat ding dat staat niet stil.
 
 

 
 
 
Heeft mama een goede bui en is papa niet te lui
Nou, dan gaan we naar de speeltuin
Ma draagt broodjes in een mand,
pa de trommel met verband
En dan gaan we naar de speeltuin

En we wippen en we draaien en we schommelen erg fijn
Tot we mis'lijk van het draaien en de limonade zijn
Heel de dag is het dan feest tot we'r uitzien als een beest
Nu wij heerlijk in de speeltuin zijn geweest
 
 
 
 
 
 
Komen wij dan s'avonds thuis
vuil van zand en stof en gruis
dan zegt papa boos: 't was beslist de laatste keer
maar we zeuren al weer gauw
Mama, wanneer gaan we nou
Nog eens eens naar de speeltuin en spoedig gaan we weer
  
 

 
 



Nou dan gaan we naar de speeltuin
En dan gaan we naar de speeltuin
En we wippen en we draaien en we schommelen zo fijn
Tot we mis'lijk van het draaien en de limonade zijn
Heel de dag is het dan feest tot we'r uitzien als een beest
Nu wij heerlijk in de speeltuin zijn geweest

(C) 1951 - Gerhard Froboess, Hans Bradtke - Vertaling Bob Bleyenberg
 
 
Het was er afgelopen zondag heerlijk weer voor. Fijn met de kindjes naar de kinderboerderij geweest, lekker gewandeld in het park en daarna naar de speeltuin. De kindjes vonden het prachtig, rondrennen door het losse zand, wel 10 keer achter elkaar van de glijbaan en eigenlijk nog niet mee naar huis willen toen papa en mama allang koude voeten hadden en zin hadden in koffie. Het was een klein feestje!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews